Benvolguts i benvolgudes, sóc una alumne de primer grau d'Educació Infantil de la Universitat Rovira i Virgili, de Tortosa. M'adreço a aquest fòrum de comentaris perquè volia deixar reflectida la meva opinió sobre la ponència de: "L'arquitectura del sistema educatiu", que està argumentada en el debat d'Ara és demà.
En primer lloc, estic totalment d'acord amb el fet de crear escoles inclusives (per tal de crear una convivència on regni el respecte) i amb la recerca d'igualtat d'oportunitats, ja que tot i esser en un país europeu (un país considerat bastant desenvolupat econòmicament) no a tot arreu hi ha les mateixes oportunitats quant a educació; sobretot en referència als estudis postobligatoris, els quals són excessivament costosos mentre que a països com Noruega aquests són totalment gratuïts, és a dir, tothom que tingui ganes de formar-se o tenir un bon futur ho farà sense cap impediment. Quant a la proposta que presenta la ponència, considero que seria correcte perquè com més temps estudiem millor estarem formats i quan abans comencem a fer-ho millor, tot i que considero que és un gran error el fet d'eliminar P5, ja que fer que els infants comencin la primària de manera tan prematura fa que se'ls introdueixi ensenyaments bàsics però molt necessaris per a continuar els seus estudis en un futur molt aviat ; en conclusió, crec que els nens amb 4 anys, potser, no estaran preparats per iniciar aquests estudis. Finalment, crec que el fer d'acabar amb 18 anys està bé, com he recalcat anteriorment, ja que en sortir estarien més formats i millor preparats i no crec que aquest pugui afavorir a l'abandó escolar, ja que considero que no té res a veure l'edat dels estudis amb la motivació que se'ls hi dóna als estudiants per seguir formant-se.
Share