No es pot fer un sistema nou pensant que no hi ha res ara. El demà ha de tenir en compte que hi ha l'ara. No l'ha de condicionar del tot però tampoc el pot ignorar. Els centres són realitats vives amb equips humans, cultures. Tants anys per tornar al d'abans. Potser sí que hem d'aprofitar l'experiència però el segon cicle de secundària és massa curt i es fia a una extensió de l'escolarització molt problemàtica. Cal tenir en compte que hi ha adolescents que tenen una situació escolar insostenible als 14. Cal trobar alternatives imaginatives. Les propostes ideals poden no ser les bones i portar-nos al fracàs.D'altra banda, algú ha pensat en les transicions amb tot el que significa: equips, edificis. Una altra vegada canviar-ho tot perquè no canvïi res o no cnavïin les coses que són difícils de canviar. No podem perdre tantes energies en canvis de sistema. Ho estem continuament a l'educació i no surt de franc. Ens impedeixen fer la nostra feina específica. Equis educatius seleccionats pels centrs i innovació a l'aula per aquest ordre i no pas i no pas posar-ho tot "patas arriba".
Share