We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
Amb petites passes i, de vegades amb alguna entrebancada, estem intentant canviar el model educatiu de la nostra societat, portem temps rebent impulsos de diferents àmbits per tal d’evolucionar en la manera d’ensenyar i aprendre. Hem anat introduint el treball per projectes, per racons, el treball per competències, ara avaluació per àmbits i dimensions... són petits passos que anem fent per millorar la nostra feina i que encara ens queda molt per fer. Un aprenentatge és realment competencial quan ho has aprés tu mateix, quan ho has experimentat o viscut tu mateix, per tant, necessitem donar un altre gran pas on no es prioritzi tan el llibre de text i sí en el treball grupal, l’autoaprenentatge, la recerca, la vivència i la experimentació amb el fi que els infants i joves puguin interioritzar molt millor tot allò que facin i visquin.
En relació amb la personalització i acompanyament en l’aprenentatge aquí ens cal fer també el pas de reduir notablement les ràtios a l’aula, és impossible poder atendre i acompanyar al teu alumnat i els diferents ritmes d’aprenentatge, les dificultats, els trastorns... que hi puguin haver en un grup quan hi ha 25 o 30 alumnes a l’aula a Primària i a Secundària encara més; en aquest sentit, fem el que podem, el millor que sabem i amb els recursos que disposem, almenys així ho veig jo.
Referent als valors que han de definir el marc educatiu, aquí penso que és fonamental un treball conjunt entre família i escola. És important transmetre a les famílies que no cal sobreprotegir tan en determinades coses als seus fills/es ni deixar-los autonomia i consentiment en altres. El jovent d’avui dia ho tenen tot i si desitgen quelcom, no tarden en aconseguir-ho perquè els ho facilitem, això està creant a una generació que no sap el valor de les coses ja que no estan acostumats a guanyar-s’ho ni tenen respecte per res. Penso que aquest és un dels primers valors que els hauríem de transmetre; per suposat, l’escola també té un paper principal. A part del respecte per les persones, animals o coses, també hem de treballar l’empatia, la solidaritat, l’esforç... són valors que, malauradament, també s’estan perdent. Cal implicar a la família d’aquesta tasca, ja que per molt que des de l’escola es faci aquest treball si quan arriben a casa veuen tot el contrari, tota la nostra feina no serveix per a res. Cal fer xerrades, reunions de pares, formacions... a l’igual que en altres professions com la nostra, és necessari ensenyar a la gent una de les tasques més importants, ser pares i mares, ja que això no és una carrera que s’estudia i que gairebé tots hem de passar.
Finalmen
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"Amb petites passes i, de vegades amb alguna entrebancada, estem intentant canviar el model educatiu de la nostra societat, portem temps rebent impulsos de diferents àmbits per tal d’evolucionar en la manera d’ensenyar i aprendre. Hem anat introduint el treball per projectes, per racons, el treball per competències, ara avaluació per àmbits i dimensions... són petits passos que anem fent per millorar la nostra feina i que encara ens queda molt per fer. Un aprenentatge és realment competencial quan ho has aprés tu mateix, quan ho has experimentat o viscut tu mateix, per tant, necessitem donar un altre gran pas on no es prioritzi tan el llibre de text i sí en el treball grupal, l’autoaprenentatge, la recerca, la vivència i la experimentació amb el fi que els infants i joves puguin interioritzar molt millor tot allò que facin i visquin. \r\nEn relació amb la personalització i acompanyament en l’aprenentatge aquí ens cal fer també el pas de reduir notablement les ràtios a l’aula, és impossible poder atendre i acompanyar al teu alumnat i els diferents ritmes d’aprenentatge, les dificultats, els trastorns... que hi puguin haver en un grup quan hi ha 25 o 30 alumnes a l’aula a Primària i a Secundària encara més; en aquest sentit, fem el que podem, el millor que sabem i amb els recursos que disposem, almenys així ho veig jo. \r\nReferent als valors que han de definir el marc educatiu, aquí penso que és fonamental un treball conjunt entre família i escola. És important transmetre a les famílies que no cal sobreprotegir tan en determinades coses als seus fills/es ni deixar-los autonomia i consentiment en altres. El jovent d’avui dia ho tenen tot i si desitgen quelcom, no tarden en aconseguir-ho perquè els ho facilitem, això està creant a una generació que no sap el valor de les coses ja que no estan acostumats a guanyar-s’ho ni tenen respecte per res. Penso que aquest és un dels primers valors que els hauríem de transmetre; per suposat, l’escola també té un paper principal. A part del respecte per les persones, animals o coses, també hem de treballar l’empatia, la solidaritat, l’esforç... són valors que, malauradament, també s’estan perdent. Cal implicar a la família d’aquesta tasca, ja que per molt que des de l’escola es faci aquest treball si quan arriben a casa veuen tot el contrari, tota la nostra feina no serveix per a res. Cal fer xerrades, reunions de pares, formacions... a l’igual que en altres professions com la nostra, és necessari ensenyar a la gent una de les tasques més importants, ser pares i mares, ja que això no és una carrera que s’estudia i que gairebé tots hem de passar. \r\nFinalmen"},"title":{"ca":"L'alumnat"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...