Bones a totes! Sóc l’Oriol Bargalló, estudiant d’Animació Sociocultural i Turística a Tarragona.
En línies generals estic d’acord amb el que exposa la Neus Sanmartí sobre l’estat actual del model educatiu, i penso que és positiu que es permeti la participació de la societat en un tema tant important com és l’educació.
Penso que el que precisa l’educació és un canvi total de paradigma. S’ha comprovat que el sistema educatiu basat en la memorística està obsolet, i el que cal és motivar l’aprenentatge i l’esperit crític. Al cap i a la fi, com es comenta a la ponència, Internet serveix per informar, però l’educació ha d’arribar per potenciar l’esperit crític dels alumnes, per tal que sàpiguen discernir sobre quina informació és real i quina no ho és, que contrastin la informació i que pensin per si mateixos.
A més a més, l’ensenyament ha de contemplar l’educació en valors, ja que al cap i a la fi, la manera com s’ensenyi serà un mirall de la societat, i si volem construir una societat millor, no podem perdre la oportunitat d’educar en aquests valors.
Una educació en els que imperin els valors del treball en equip, la tolerància, la cooperació, el respecte als altres...
Cal que deixem de tenir amb tanta consideració els títols, ja que a l’hora de la veritat són un obstacle per ensenyar, al estar intrínsecament relacionats amb un currículum d’aprenentatges.
L’educació ha de ser personalitzada a cada alumna, totes tenim uns interessos diferents, una manera d’aprendre, una ZDP i una velocitat d’aprenentatge diferent.
L’educació ha de servir perquè cada alumna pugui valdre’s per si mateixa i sigui lliure per aprendre el que consideri, que sigui la mateixa alumna la que es proposi els objectius d’aprenentatge.
S’ha de donar la mateixa importància a totes les disciplines acadèmiques; hauria de tenir la mateixa importància el saber matemàtiques, que llengües, que arts i que ciències social i naturals, si bé l’idoni seria que aquestes disciplines no existissin, sinó que s’interrelacionessin.
Els deures són un impediment a les alumnes a per a que s’autorrealitzin i aprenguin allò que realment els hi interessa. També els hi impedeix tenir vivències enriquidores per a elles.
Si es fa tot això i a més ens centrem en allò en que les alumnes saben, podem tenir alumnes motivats per aprendre.
Compartís