Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Els pilars del sistema educatiu

Avatar: Meritxell Meritxell
Hola, Sóc la Meritxell Marí Sala, mestra d’Educació Infantil i logopeda, amb núm. de col·legiada 1161. Treballo al Departament d’Ensenyament des de fa 13 anys. En aquests anys he format part del centre de recursos per a deficients auditius de Girona (CREDAG), atenent de forma itinerant a nens i nenes amb sordesa i/o amb trastorns o retards de llenguatge. Des de fa 8 anys treballo en una escola ordinària com a mestra d’audició i llenguatge (MALL) on exerceixo de logopeda amb nens amb retards i trastorns de la parla i/o el llenguatge i també coordino tasques de prevenció i estimulació del llenguatge en el centre. Aprofitant el debat sobre el futur de l'educació a Catalunya (ara és demà), volia fer una aportació un xic particular i concreta, però que afecta a un gran col·lectiu amb necessitat educatives especials i /o específiques. Cal dir que la sensibilització respecte les dificultats de llenguatge ha augmentat molt aquests últims anys a les escoles. De totes maneres, el reconeixement de la dificultat encara s’ha de millorar. Tenint en compte, el decret 299/97 sobre l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials, així com en l’ordre 119/2015 d’ordenació d’ensenyaments d’educació primària, i la Resolució del 15 de març del 2016 que estableix el procediment i protocol que l’equip d’assessorament psicopedagògic (EAP) ha de seguir en l’elaboració dels dictàmens dels alumnes amb alumnes amb necessitats educatives especials (NEE), i d’informes amb necessitats educatives específiques, el Departament considera alumnes amb NEE i per tant només s’expedeix l’informe de NEE als alumnes amb: discapacitat intel·lectual, pluridiscapacitat, discapacitat auditiva, discapacitat visual, discapacitat motriu, trastorn d’espectre autista i trastorn de la conducta. Així, doncs, s’exclouen els nens amb trastorns de llenguatge (i/o de comunicació) i retards greus del llenguatge. Tot i que aquest col·lectiu necessita moltes atencions específiques per a poder reeixir en la seva vida escolar i en la seva vida particular (recursos personals i materials extraordinaris). Els trastorns del llenguatge i la comunicació no poden estar inclosos dins dels apartats de necessitat específiques, i no considerar-se n.e.e. Només considerant-los NEE podran tenir accés, de manera directa, a l’elaboració d’un dictamen escolar i/o l’informe de NEE, assegurant que els alumnes s’escolaritzin en centres amb professionals especialitzats i recursos adients. En el recull dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE), tampoc es descriuen els alumnes amb retards greus i moderats i
Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share