Hola,
Sóc la Meritxell Marí Sala, mestra d’Educació Infantil i logopeda, amb núm. de col·legiada 1161. Treballo al Departament d’Ensenyament des de fa 13 anys. En aquests anys he format part del centre de recursos per a deficients auditius de Girona (CREDAG), atenent de forma itinerant a nens i nenes amb sordesa i/o amb trastorns o retards de llenguatge. Des de fa 8 anys treballo en una escola ordinària com a mestra d’audició i llenguatge (MALL) on exerceixo de logopeda amb nens amb retards i trastorns de la parla i/o el llenguatge i també coordino tasques de prevenció i estimulació del llenguatge en el centre. Aprofitant el debat sobre el futur de l'educació a Catalunya (ara és demà), volia fer una aportació un xic particular i concreta, però que afecta a un gran col·lectiu amb necessitat educatives especials i /o específiques.
Cal dir que la sensibilització respecte les dificultats de llenguatge ha augmentat molt aquests últims anys a les escoles. De totes maneres, el reconeixement de la dificultat encara s’ha de millorar.
Tenint en compte, el decret 299/97 sobre l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials, així com en l’ordre 119/2015 d’ordenació d’ensenyaments d’educació primària, i la Resolució del 15 de març del 2016 que estableix el procediment i protocol que l’equip d’assessorament psicopedagògic (EAP) ha de seguir en l’elaboració dels dictàmens dels alumnes amb alumnes amb necessitats educatives especials (NEE), i d’informes amb necessitats educatives específiques, el Departament considera alumnes amb NEE i per tant només s’expedeix l’informe de NEE als alumnes amb: discapacitat intel·lectual, pluridiscapacitat, discapacitat auditiva, discapacitat visual, discapacitat motriu, trastorn d’espectre autista i trastorn de la conducta. Així, doncs, s’exclouen els nens amb trastorns de llenguatge (i/o de comunicació) i retards greus del llenguatge. Tot i que aquest col·lectiu necessita moltes atencions específiques per a poder reeixir en la seva vida escolar i en la seva vida particular (recursos personals i materials extraordinaris). Els trastorns del llenguatge i la comunicació no poden estar inclosos dins dels apartats de necessitat específiques, i no considerar-se n.e.e. Només considerant-los NEE podran tenir accés, de manera directa, a l’elaboració d’un dictamen escolar i/o l’informe de NEE, assegurant que els alumnes s’escolaritzin en centres amb professionals especialitzats i recursos adients.
En el recull dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE), tampoc es descriuen els alumnes amb retards greus i moderats i
Share