Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Els pilars del sistema educatiu

Avatar: Matilde Matilde
Sóc professora de Religió a secundària des de fa quasi 30 anys. He passat per un parell d’instituts de Barcelona i la meva formació inclou llicenciatures en Història, Ciències Religioses i Humanitats. En els darrers anys he conegut i assistit a una variada oferta de cursos i xerrades organitzades per l'Oficina d'Afers Interreligiosos de la Generalitat, ja sigui a l'Espai Avinyó, la Casa Àsia .... i constato sempre amb sorpresa com, per una banda, a nivells institucionals ( també en el document que ens ocupa) tot són mencions a la multiculturalitat, l' equitat i la necessitat lògica de fomentar-la per desfer prejudicis perillosos i, per l’altra en canvi, la manca de voluntat real per oferir aquesta formació en diversitat cultural (que acostuma a tenir una base religiosa) a l'escola. Trobo que és un autèntic absurd: són paraules boniques sense compromís real a llarg termini. De què serveix que jo pugui gaudir d'una xerrada amb una estudiosa musulmana o assistir a un col.loqui entre un jueu i un hindú o a una taula rodona sobre la mort amb assistència multiconfessional si això no va més enllà i arrela a l'escola? Quan els nostres alumnes siguin adults seran molt analfabets, ja ho són de fet, en aquests temes o, el que és pitjor, s'hauran format la seva pròpia idea a base d'estereotips o d'informacions deformades i partidistes, cosa que no fomenta la convivència ciutadana en llibertat. Considero necessària una assignatura comuna de Cultura Religiosa per a tothom que, a partir del reconeixement de les arrels judeocristianes d'Europa, explori i presenti des del respecte i el rigor les tradicions/experiències/religions que conformen el dia a dia del territori i dels nostres alumnes que estan oberts a aquest coneixement. Des de la normalitat i sense complexos no entenc sincerament aquesta incoherència tan empobridora i irresponsable.
Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share