" class="part-icon-bars">

Projecte de decret pel qual s'aprova la Cartera de serveis socials de Catalunya 2025-2029

Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret pel qual s'aprova la Cartera de serveis socials de Catalunya 2025-2029.

Phase 2 of 3
Participació 30/05/2024 - 30/06/2024
Process phases

Crear una “finestreta única” per assessorar i tramitar tots els ajuts relacionats amb la discapacitat.

24/06/2024 23:23  

Crear punts d’atenció especialitzats professionals per dues grans funcions:

1- Informar. De tots els ajuts i suports als quals té dret la persona amb discapacitat i la seva família (*). De totes les administracions.

2- Tramitar. Fer-ho accessible de manera simple, àgil i comprensible.

(*) Prestacions, assistència directa, deduccions fiscals, accés als serveis comunitaris (salut, cultura, formació, lleure, esport...), ajuts per dependència o grau discapacitat, suport per educació inclusiva, etc

Endorsements count31

Reference: II-PROP-2024-06-88900
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88900/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88900/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0.0%)

No comments with votes found

0 against (0.0%)

No comments with votes found

3 comments

Finestreta ùnica.
Cal que les famílies coneguem les possibilitats de serveis i les prestacions a les que poden accedir els nostres fills, es necessari crear al departament técnis formats i especialtizats que ofereixin una bona informació dels recursos socials, dels aspectes jurídiquics i legals perque es puguin pendre bones decissions , sense informació anem pasant d'un lloc a l'altre fet que comporta inseguretat i falta de coneixement.

Soc Treballador Social i a mi mateix em costa molt entendre i disposa d'una informació clara inequívoca única. Cal crear un únic servei d'atenció directe amb tota la informació (ajuts, prestacions, requisits, tràmits, professionals, serveis, etc).

Seria bo establir la figura de Gestor de Cas, que s'encarregués no només de respondre a les consultes de les persones i famílies, sinó també d'avisar-les en els moments de canvis. Això alliberaria molt la càrrega de la família i en concret de les mares, que podrien dedicar aquest temps a contribuir a la societat, per exemple treballant o participant en associacions, etc.

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...