" class="part-icon-bars">

Projècte de decrèt que s'apròve entà eth era Cartèra de servicis sociaus de Catalonha 2025-2029

Consulta publica prealabla a l’elaboracion d’un projècte de decrèt que s'apròve entà eth era Cartèra de servicis sociaus de Catalonha 2025-2029.

Fase 2 de 3
Participacion 30/05/2024 - 30/06/2024
Veure les fases

Crear una “finestreta única” per assessorar i tramitar tots els ajuts relacionats amb la discapacitat.

24/06/2024 23:23  

Crear punts d’atenció especialitzats professionals per dues grans funcions:

1- Informar. De tots els ajuts i suports als quals té dret la persona amb discapacitat i la seva família (*). De totes les administracions.

2- Tramitar. Fer-ho accessible de manera simple, àgil i comprensible.

(*) Prestacions, assistència directa, deduccions fiscals, accés als serveis comunitaris (salut, cultura, formació, lleure, esport...), ajuts per dependència o grau discapacitat, suport per educació inclusiva, etc

Número d'adhesions31

Referència: II-PROP-2024-06-88900
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88900/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88900/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Finestreta ùnica.
Cal que les famílies coneguem les possibilitats de serveis i les prestacions a les que poden accedir els nostres fills, es necessari crear al departament técnis formats i especialtizats que ofereixin una bona informació dels recursos socials, dels aspectes jurídiquics i legals perque es puguin pendre bones decissions , sense informació anem pasant d'un lloc a l'altre fet que comporta inseguretat i falta de coneixement.

Soc Treballador Social i a mi mateix em costa molt entendre i disposa d'una informació clara inequívoca única. Cal crear un únic servei d'atenció directe amb tota la informació (ajuts, prestacions, requisits, tràmits, professionals, serveis, etc).

Seria bo establir la figura de Gestor de Cas, que s'encarregués no només de respondre a les consultes de les persones i famílies, sinó també d'avisar-les en els moments de canvis. Això alliberaria molt la càrrega de la família i en concret de les mares, que podrien dedicar aquest temps a contribuir a la societat, per exemple treballant o participant en associacions, etc.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...