" class="part-icon-bars">

Projecte de decret pel qual s'aprova la Cartera de serveis socials de Catalunya 2025-2029

Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret pel qual s'aprova la Cartera de serveis socials de Catalunya 2025-2029.

Phase 3 of 3
Retorn 01/07/2024 - 30/09/2024
Process phases

Integració i coordinació de les prestacions i suports que necessita la persona amb discapacitat i la seva família

25/06/2024 00:04  

Al llarg de la vida, les persones amb discapacitat necessiten suports en diferents àmbits, q depenen de diferents conselleries/administracions. Drets socials o una conselleria transversal ho hauria de coordinar.

Sembla + enfocat en que les persones no rebin “de més” que en garantir que tots els drets queden coberts. Prestacions incompatibles o que desapareixen per criteris d’edat o que son inestables, sense tenir en compte si la persona o família les necessiten i hi tenen dret. Exemples.

Endorsements count53

Reference: II-PROP-2024-06-88903
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88903/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88903/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0.0%)

No comments with votes found

0 against (0.0%)

No comments with votes found

5 comments

Per les famílies cada canvi d'etapa, cada nova valoració, cada canvi en el nostre fill/a és un via-crucis per entendre com ens afecten les decisiones, què guanyem o perdem, a què renunciem quan accedir a un nou servei, com reivindicar que hi ha inconsistències que ens perjudiquen. Moltes no s'entenen: per què perdem la prestació per fill a càrrec quan passen d'escola a taller ocupacional? En què canvia això tot el que hem de seguir fent pel nostre fill o filla? No s'enten, si no és per estalviar per una banda el que et donen per l'altra.

La manca de coordinació entre conselleries provoca contradiccions que fan evident que el criteri no és protegir a la persona amb discapacitat, sino econòmic. Com per exemple quan l'administració educativa considera que l'alumne no pot seguir a l'ensenyament ordinari per les seves grans dificultats intel·lectuals, però quan han de valorar la dependència d'aquesta mateixa persona, que pot donar dret a una prestació, les dificultats ja són menors.

Les prestacions han d'anar d'acord amb les necessitats de suport de les persones, de la situació personal en la que es troben i és necessari fer una bona avaluació per ajustar -las al moment vital de manera personalitzada.

No és coherent que jo tingui dret a prestació farmacèutica gratuita per tenir un fill amb discapacitat i en canvui ell no tingui dret a assistència psiquiàtrica. Cal reendreçar les prestacions i ajudes dirigides a les necessitats de les persones afectades.

És imprescindible una continuitat en l'atenció i la prestació de serveis a les persones amb discapacitat intelectual, sense que es vegin afectades per les "fronteres" entre unitats administratives prestadores del servei

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...