" class="part-icon-bars">

Projècte de decrèt que s'apròve entà eth era Cartèra de servicis sociaus de Catalonha 2025-2029

Consulta publica prealabla a l’elaboracion d’un projècte de decrèt que s'apròve entà eth era Cartèra de servicis sociaus de Catalonha 2025-2029.

Fase 3 de 3
Retorn 01/07/2024 - 30/09/2024
Veure les fases

Integració i coordinació de les prestacions i suports que necessita la persona amb discapacitat i la seva família

25/06/2024 00:04  

Al llarg de la vida, les persones amb discapacitat necessiten suports en diferents àmbits, q depenen de diferents conselleries/administracions. Drets socials o una conselleria transversal ho hauria de coordinar.

Sembla + enfocat en que les persones no rebin “de més” que en garantir que tots els drets queden coberts. Prestacions incompatibles o que desapareixen per criteris d’edat o que son inestables, sense tenir en compte si la persona o família les necessiten i hi tenen dret. Exemples.

Número d'adhesions53

Referència: II-PROP-2024-06-88903
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88903/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/carteradeserveissocials/f/4111/proposals/88903/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Per les famílies cada canvi d'etapa, cada nova valoració, cada canvi en el nostre fill/a és un via-crucis per entendre com ens afecten les decisiones, què guanyem o perdem, a què renunciem quan accedir a un nou servei, com reivindicar que hi ha inconsistències que ens perjudiquen. Moltes no s'entenen: per què perdem la prestació per fill a càrrec quan passen d'escola a taller ocupacional? En què canvia això tot el que hem de seguir fent pel nostre fill o filla? No s'enten, si no és per estalviar per una banda el que et donen per l'altra.

La manca de coordinació entre conselleries provoca contradiccions que fan evident que el criteri no és protegir a la persona amb discapacitat, sino econòmic. Com per exemple quan l'administració educativa considera que l'alumne no pot seguir a l'ensenyament ordinari per les seves grans dificultats intel·lectuals, però quan han de valorar la dependència d'aquesta mateixa persona, que pot donar dret a una prestació, les dificultats ja són menors.

Les prestacions han d'anar d'acord amb les necessitats de suport de les persones, de la situació personal en la que es troben i és necessari fer una bona avaluació per ajustar -las al moment vital de manera personalitzada.

No és coherent que jo tingui dret a prestació farmacèutica gratuita per tenir un fill amb discapacitat i en canvui ell no tingui dret a assistència psiquiàtrica. Cal reendreçar les prestacions i ajudes dirigides a les necessitats de les persones afectades.

És imprescindible una continuitat en l'atenció i la prestació de serveis a les persones amb discapacitat intelectual, sense que es vegin afectades per les "fronteres" entre unitats administratives prestadores del servei

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...