" class="part-icon-bars">

Exposició pública del Catàleg del paisatge del Penedès

#CatàlegPaisatgePenedès Exposició pública del Catàleg del paisatge del Penedès

Fase 1 de 2
Fase d'exposició pública 14/02/2024 - 07/06/2024
Fases del procés

Sessió explicativa sobre l’avantprojecte del Pla territorial parcial i el catàleg del paisatge del Penedès

Avatar: Trobada oficial Trobada oficial
08/03/2024 09:33   4 comentaris
15 Maig
17:30 - 19:30
Referència: II-MEET-2024-03-1018
Versió 11 (de 11) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/catalegpaisatgepenedes/f/4047/meetings/1018/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/catalegpaisatgepenedes/f/4047/meetings/1018/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

El passat 6 de febrer es va publicar l’avantprojecte del Pla territorial parcial del Penedès i el catàleg del paisatge del Penedès, i tots dos faran informació pública 3 mesos.
El 15 de maig farem una sessió explicativa oberta al públic sobre l’avantprojecte del Pla territorial parcial i el catàleg del paisatge del Penedès . En aquesta sessió oberta al públic per explicar ambdós documents, per tal que dins d’aquest període d’informació púbica les persones interessades presentin al·legacions si ho consideren adient.

Si vols assistir-hi omple el formulari d'inscripcions.

Vilafranca del Penedès
Plaça Jaume I, 1
Auditori del Vinseum
Conversa amb Lluc

Des de fa anys estem treballant des del Territori Penedès per aportar propostes positives al Pla Territorial i al Catàleg de Paisatge. Cal que l'Administració responsable s'impliqui amb la ciutadania (des del 2021 que no en sabem res). No esteu dictant unes lleis sobre un desert, esteu intervenint en una regió que existeix des de fa molt temps i té la seva pròpia manera de ser i de fer. No és una paper en blanc ni tampoc mereix el menyspreu de considerar-la tant inculta i insensible com perquè solucioneu el tema amb una simple exposició a tot un territori de mig milió de persones que estan patint la imposició d’una planificació que, per comptes de millorar, destrueixen els paisatges, la cultura i l'economia dels seus valuosos i qualificats indrets. Si us plau, penseu bé el què aneu a fer. El Pla que esteu fent és contrari als interessos d'un País que vol reflectir democràcia i sostenibilitat. Potser ara no toca fer aquest Pla. Ho podem debatre, tot i que sembla que no us bé de gust.

No sabria expressar-ho millor.
Totalment d'acord

Estic d'acord amb Lluc i Jordi, en el període anterior he participat i aportat diferents propostes que no es van incloure (ni tinc idea si es van considerar, per falta d'informació). Ara, molts anys després encara el Pla Territorial del Penedès pateix la carència d'un avantprojecte i ni tant sols té definides els principis que deuen conduir la redacció del pla.
No existeix el model econòmic del mateix territori, sembla que una vegada més es intenta abandonar el model agrari e industrial basat en la producció agro-ramadera de la Vegueria per donar pas a la invasió de les plaques solars i la extensió dels polígons industrials i logístics que suposen l'aniquilació del territori i condemnen al Penedès a convertir-se en un DESERT, de seguir el model actual de creixement el 2050 la pluja anual acumulada no arribará els 250 litres per metre quadrat.
Les infraestructures centrades en Ports, aeroports carreteres i el Turisme son un fracàs
Demano que es reconsideren estes aspectes i el model

Comentari moderat el 27/03/2024 09:20

estic d'acord, hi ha que canviar el model, es el moment de fomentar la sobirania alimentaria ( a tot Catalunya) si volem algun dia poder ser independents. Es necessari que el 75% del consum es produeixi dins el pais, especialmente la alimentació.
Facilitar el transport menys contaminant, el ferrocarril, donat que El Penedès seguirá seient una zona de pas de les mercancías del sud cap el nord durant molts anys. Cal evitar les zones saturades com les urbanes de Tarragona i Barcelona facilitan el trànsit cap EU.
Facilitar el trànsit intern, la desconnexió ferroviaria entre les capitals comarcals de la Vegueria es un fort impediment per fortalecer una economia propia, la comunicació directa entre las mateixes deu ser una prioritat.
Les línies de mercancías deuen allunyar-se de la AV i del transport de passatgers, oferint alternatives en cas necessari.
Les conexións internes, carreteres i camins, han de facilitar el tránsit tant de persones com de mercaderies dintre de la vegueria.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...