Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l'Avantprojecte de llei de composició del Consell Escolar de Catalunya (CEC)

Consulta pública prèvia a l'Avantprojecte de llei de composició del Consell Escolar de Catalunya (CEC)

Fase 1 de 1
Retorn 28/11/2017 - 29/11/2017
Veure les fases
Ajuda

Son debats estructuradi sus politiques publiques entà incorporar es votzes dera ciutadania enes decisions deth Govèrn. Eth Govèrn aquerís eth compromís d’escotar-les, incorporar-les quan sigue procedent e explicar entara ciutadania es decisions prenudes, enriquides damb aguesta participacion.


Podetz hèr es vòstes aportacions en linha, assistir a sessions presenciaus o consultar es aportacions d’auti participaires.

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

Consulta pública prèvia a l'Avantprojecte de llei de composició del Consell Escolar de Catalunya (CEC) 

Contingut de la iniciativa i aspectes principals

El Consell Escolar de Catalunya es va establir per la Llei 25/1985, del 10 de desembre, dels consells escolars. Posteriorment, la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, en fa una nova regulació.

En aquest sentit, l’article 171 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, regula el Consell Escolar de Catalunya (CEC) com “l’organisme superior de consulta i de participació dels sectors afectats en la programació general de l’ensenyament no universitari dins l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.”, i estableix que la composició d’aquest Consell s’ha d’establir per llei.

 

Objectius de la iniciativa

Atès el contingut exposat, els objectius de la iniciativa són:

a) Donar compliment a l’article 171 de la Llei d’educació.

b) Adequar la composició del CEC a la realitat de la comunitat educativa.

c) Establir mecanismes per afavorir la flexibilització de la composició i adequar el funcionament del CEC a la realitat de la comunitat educativa.

d) Determinar els sectors que han d’integrar el CEC amb una àmplia representació qualitativa de la comunitat educativa i dels àmbits socials relacionats amb els nivells educatius no universitaris

e) Establir una fórmula que permeti renovacions i recomposicions adaptables a cada moment i circumstància.

 

Objectiu de la consulta

L’objectiu principal de la consulta és donar a conèixer que, d’acord amb la Llei d’educació, cal establir la composició del CEC i que en la composició d’aquest òrgan consultiu es vol tenir en compte:

- L’adequació de la composició del CEC a la realitat de la comunitat educativa del país, amb la incorporació d’entitats i institucions no representades d’acord amb l’actual normativa reguladora. 

- L’establiment de mecanismes per afavorir la flexibilització de la composició i adequar el funcionament del CEC a la realitat de la comunitat educativa catalana.

 

Grups als quals s'adreça la consulta

La consulta és oberta a tothom i especialment es busca la participació de la comunitat educativa entesa en els termes de l’article 19 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, és a dir, integrada per totes les persones i institucions que intervenen en el procés educatiu.

 

Debat obert

Per tal d’afavorir la participació en aquesta consulta, cal considerar aspectes clau a valorar:

1.    La representació de la comunitat educativa en l’actual composició del CEC.

2.    Els sectors que han de formar part del CEC.

3.    Les fórmules per millorar la representativitat del CEC:

a.    Durada dels nomenaments

b.    Flexibilització i rotació

4.    Altres fórmules de participació a banda de les comissions i subcomissions.

5.    Estratègies innovadores per a la dinamització dels debats.

 

Es proposen com a possibles preguntes guia en la matèria:

1.- Considera que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació?

2.- S’haurien de preveure altres objectius diferents?

3.- Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?

 

Finalment, per fer els vostres comentaris, teniu dos canals habilitats:

a) Les aportacions a la consulta publicada es poden fer mitjançant el formulari que es publica a l'apartat "Informació relacionada" que podeu fer arribar a l’adreça de correu electrònic: consellescolarcat.ensenyament@gencat.cat, sens perjudici que es puguin fer arribar al Departament d’Ensenyament per altres mitjans admesos en dret.

b) Així mateix podeu dur a terme directament les vostres aportacions mitjançant aquest portal. Per tal de participar-hi, us heu de donar d'alta com a usuaris a "Comentar" o bé a "Registrar"

Qui participa La consulta és oberta a tothom i especialment es busca la participació de la comunitat educativa entesa en els termes de l’article 19 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, és a dir, integrada per totes les persones i institucions que intervenen en el procés educatiu.
Àrea Departament de Educacion
Disposa de retorn No
Data d'inici Lo 29 de novembre de 2017
Data de finalització Lo 29 de novembre de 2017
Referència: II-PART-2018-05-126

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/consell-escolar-catalunya/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/consell-escolar-catalunya/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadístiques

Encara no hi ha estadístiques.

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes