Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Caracterització de l'economia col·laborativa

Avatar: Esther Esther
Marçal Climent 2on A EU Formatic Barcelona 1.Com definiries economia col·laborativa? És l'activitat econòmica la qual es basa en la compartició,intercanvi,compra o venda d'un producte per tal de satisfer les necessitats de dues persones o més. Ha sorgit arran de la crisi econòmica de 2008,amb la necessitat de compartir despeses o fer feines per a persones alienes com a encàrrec,per exemple. De fet,abans de la industrialització aquest tipus de pràctica era habitual,però amb l'aparició del consumisme es va deixar de practicar. 2.En quines condicions creus que aquestes plataformes s'han de considerar un model de negoci assimilable al concepte «empresa tradicional» i no només un simple connector d'oferta i demanda? Crec que quan un usuari té registrats un número determinat d'elements que lloga (per exemple,en el cas de AirBnB,una persona que tingui més de 5 apartaments turístics registrats com a seus,ja que el volum d'ingressos i de negoci ja comença a ser important). En el cas d'altres plataformes,com ara Uber,és un connector d'oferta i demanda,ja que tot i que és possible tenir més d'un cotxe però no es poden fer servir els 2-3 cotxes que estiguin registrats per cada propietari (és a dir,pots tenir més d'un cotxe però a l'hora d'oferir el servei de transport només se'n pot utilitzar un). La principal diferència és que Uber està limitat pel que fa a elements explotats i AirBnB no. En el punt que superi un nombre determinat de cases de lloguer a AirBnB que suposin un nivell d'ingressos considerable,jo considero que passa al nivell d'empresa tradicional,tot i que els hi aplicaria una taxa no tant dura com l’Impost de Societats,ja que serien com autònoms o PIMES. 3.Penses que l’Administració hauria de tenir més control sobre el que s’ofereix i es demanda mitjançant les plataformes i aplicacions digitals? O ha de dirigir els seus esforços a què els sistemes de reputació de les plataformes digitals funcionin correctament? Considero que s'haurien de regular les plataformes i aplicacions digitals que suposin un conflicte de competències amb altres serveis ja existents i amb normativa,com ara els taxistes,que gràcies a la denúncia que va acabar als tribunals,els quals van il·legalitzar Uber a Espanya (tot i que més endavant van canviar algunes polítiques i van tornar a l’activitat en ciutats com ara Madrid o València). 4.Creus que és interessant recollir informació de polítiques públiques? Si realment es fan servir per la transparència i assegurar un bon comportament fiscal,per a mi és suficient. 5.Quins creus que són els aspectes bàsics a considerar per adaptar el nostr
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir