Elba Estruch_Isabe Figuerasl_Verónica González
2onA EU Formatic Barcelona
Caracterització de l'economia col·laborativa
No existeix una definició plenament consensuada d’economia col·laborativa, si bé els diferents organismes internacionals, com la Comissió Europea, coincideixen i concreten certs aspectes que són clau per a caracteritzar aquest nou fenomen: entorn obert i interconnectat; nous nivells de participació ciutadana, intercanvi i col·laboració entre iguals; serveis proveïts de forma ocasional i complementària a l’activitat
principal; accés enlloc de propietat; sistema basat en la confiança i ús de recursos infrautilitzats.
En aquest sentit, existeixen factors de consens que cal tenir en compte per dur a terme el desenvolupament de les relacions entre particulars mitjançant una plataforma o comunitat d’usuaris en què es comparteixen béns sovint infrautilitzats o serveis en unes condicions òptimes que:
- afecten a múltiples sectors d’activitat,
- comporten un nou model productiu que transforma les organitzacions empresarials i el mercat laboral, i
- requereixen un enfocament d'anàlisi sectorial.
Per concretar els aspectes clau que permetin l’encaix d’aquesta nova oferta basada en el ciutadà agent productor en condicions de competència lleial, cal donar resposta a les següents preguntes:
- Com definiries economia col·laborativa? Parlem bàsicament de consum col·laboratiu? Forma part de l’economia social i solidària? Segons la teva opinió, què és i que no és economia col·laborativa?
La economia colaborativa se basa en prestar, alquilar , comprar o vender productos en función de necesidades especificas y no tanto en un beneficio económico.
- En quines condicions creus que aquestes plataformes s'han de considerar un model de negoci assimilable al concepte “empresa tradicional” i no només un simple connector d’oferta i demanda?
Consideramos que estas nuevas plataformas emergentes no van a substituir a la empresa tradicional sino que aprenderan a convivir entre ellas, como una alternativa.
- Una de les característiques principals d’aquestes plataformes és que utilitzen sistemes de reputació basada en les opinions dels propis usuaris. Penses que l’administració hauria de tenir més control sobre el que s’ofereix i es demanda mitjançant les plataformes i aplicacions digitals? O ha de dirigir els seus esforços a què els sistemes de reputació de les plataformes digitals funcionin correctament?
Creo que ambas son necesarias puesto que suponen diferentes cosas que implican un beneficio para que las plataformas digitales funcionen correctamente. Por lo
Compartir