Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Caracterització de l'economia col·laborativa

Avatar: Montserrat Coberó Farrés Montserrat Coberó Farrés
Des de TURALCAT (Confederació del Turisme Rural i l’Agroturisme de Catalunya) volem posar en comú els problemes que la qualificació d’algunes activitats de negoci amb la difusa nomenclatura d’economia col•laborativa està ocasionant al sector dels allotjaments rurals, que des de 1983 ha tingut un paper cabdal en la supervivència, desenvolupament i actualització del camp català, un medi rural que cal mantenir habitat i viu en benefici de tota la societat catalana. Hem elaborat diversos documents que mostren, de forma esquemàtica i sintètica, les opinions del nostre sector respecte a l’economia col•laborativa i la seva incidència en el sector turístic català. També hi apuntem algunes propostes per clarificar la situació actual, en benefici del conjunt de la societat catalana. Us convidem a consultar aquests documents en aquest enllaç: http://www.catalunyarural.info/aspnet/impacte-economia.aspx Avancem respostes, molt breus, a les preguntes plantejades en aquest procés participatiu: Què es pot considerar economia col•laborativa? Les activitats entre persones particulars i sense contraprestació econòmica o que aquesta sols serveixi per a compartir les despeses, per exemple, un viatge en cotxe compartint les despeses de combustible i altres. Què no és ètic considerar economia col•laborativa? Totes aquelles activitats que impliquen una contraprestació econòmica i en que una de les parts n’obté un benefici. Quan hi ha un benefici s’ha de considerar una activitat econòmica i ha de contribuir com totes les altres a mantenir les infraestructures del nostre territori i els serveis de la nostra societat del benestar. Respecte a les altres qüestions aquestes són les opinions del nostre sector: Totes les plataformes que obtinguin un benefici econòmic posant en contacte particulars que intercanvien serveis han de ser considerades empreses que realitzen una activitat econòmica i contribuir fiscalment com qualsevol altre activitat empresarial. En el sector turístic aquestes plataformes han de ser considerades empreses d’intermediació turística i, com a tal, assumir unes responsabilitats amb els seus usuaris i amb el conjunt de la societat. Fonamentalment han de contribuir a mantenir els serveis i les infraestructures del territori on realitzen la seva activitat turística i de la societat que actua com amfitriona. No és moralment acceptable que tributin en altres països, o en paradisos fiscals, i no contribueixin a mantenir les infraestructures (xarxa viària, aeroports, transports públics, etc) i els serveis (seguretat ciutadana, serveis sanitaris, serveis bàsics com l’aigua potable, etc.) dels qua
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir