Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
B - Repte 2: Reduir i eliminar la bretxa digital
Concreció del repte:
- Assegurar l’accés de totes les persones a les noves tecnologies, garantint tant l’accés al programari i als recursos i dispositius per a l’ús de les TIC com a xarxes wi-fi i connexió de qualitat
- Disminuir les dificultats econòmiques i d’accés a Internet i les noves tecnologies (cobertura, etc.)
- Facilitar l’accés de la població als serveis que les empreses ofereixen de forma virtual (sense certificacions digitals, validacions complexes, etc.). Hi ha temes de seguretat que dificulten i dissuadeixen la compra o accés a productes i serveis online
- Incorporar la perspectiva de la diversitat en el disseny de productes i serveis, també aquells virtuals o en el marc de les noves tecnologies, per garantir l’accessibilitat i el disseny universal.
- Garantir el coneixement necessari per a l’ús de les TIC a nivell ciutadà i a nivell organitzatiu
- Garantir l’accés a l’adquisició de competències digitals per part de col·lectius en situació de vulnerabilitat
- Implementar tràmits digitals que siguin user-friendly
- Fomentar un ús segur de les noves tecnologies i d’Internet
- Protegir la identitat digital
Iniciatives per abordar el repte:
- Promoció de l’ús d’eines de software lliure
- Capacitació en l’ús d’eines de software lliure
- Establiment d’espais presencials de promoció de les cultures digitals
- Definició de mesures per a l’accés a les NTIC
- Establiment de punts d’accés a la xarxa gratuïts
- Facilitació de l’accés a xarxes Wi-fi de qualitat en el marc de processos formatius en competències digitals
- Garantia de bones infraestructures de comunicació i accés a la connexió d’Internet per a totes les persones
- Definició de programes específics per a persones amb baix nivell de competències digitals
- Definició de programes específics per als col·lectius més desafavorits per al desenvolupament de competències digitals
- Establiment de mecanismes per facilitar als centres de formació la compra d’equipaments per deixar en préstec a les persones usuàries en el procés d’aprenentatge
- Establiment de canals d’oferta de material informàtic a cost reduït
- Establiment d’espais d’accés presencials a recursos per a l’ús de les TIC per a col·lectius en situació de vulnerabilitat (per exemple, en el marc d’organitzacions o entitats)
- Garantia d’accés a dispositius tecnològics a persones inscrites en programes d’ocupació
- Definició de mecanismes per a l’accés a les competències digitals per part de persones en règim d’autònoms
- Definició de mòduls formatius en competències digitals
- Disseny d’itineraris formatius sobre competències digitals en tots els nivells educatius
- Definició d’itineraris formatius en competències digitals en el marc de la formació contínua
- Promoció de l’ús de les eines de software d’aplicació habitual en els entorns laboral
- Definició d’itineraris formatius integrals i de qualitat per a les persones tècniques en les TIC
- Inclusió de formació en competències digitals dins dels itineraris d’inserció laboral
- Establiment de mecanismes flexibilitzadors dels programes formatius en TIC per a una major adaptació a les necessitats del moment
- Definició d’eines i mecanismes per al reciclatge en l’àmbit de les competències digitals
- Reciclatge i lliurament gratuït de dispositius per l’accés a les noves tecnologies per a famílies en situació de vulnerabilitat
- Control d’operadores i tarifes per facilitat l’accés universal a Internet i a les noves tecnologies
- Promoció de la formació en drets digitals: quins són i com els defensem
- Disseny de sistemes d’identitat digital segura
Related meetings:
(B) Debat per videoconferència sobre l'Eix 2 - L'impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...