Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

D - Repte 6: Dissenyar una oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i un sistema que permeti acreditar competències d'una persona

Concreció del repte:

  • Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i no tant per continguts. Proposta General de competències bàsiques: Idiomàtiques, digitals, comunicatives, interrelació, sostenibilitat... Específiques de nivell 1, 2, 3...

  • Fomentar diagnòstics del mercat laboral en funció de les competències necessàries i no tant en llocs de treball i ocupacions.

  • Dissenyar un sistema que armonitzi els resultats i qualificacions per tal de saber les competències de les que disposa una persona envers el mercat laboral.

  • Garantir canals flexibles, oberts de forma permament i adaptats que permetin a les persones demostrar competències, inclús sense necessitat de fer obligatòriament formacions. El procés actual d’acreditació de competències està lligat a convocatòries amb una duració limitada, així com a determinades famílies professionals.

  • Promoure la identificació del capital competencial de les persones com a base per treballar en el seu acompanyament i la dotació d’eines.

  • Promoció del desenvolupament del sistema de valoració per competències


Iniciatives:

  1. Disseny de plans e formació per competències

  2. Canals àgils i disponibles per acreditar competències (element especialment rellevant per persones estrangeres, així com en sectors com el de cures)

  3. Accés continuat al sistema d’acreditació de competències

  4. Transferències de reconeixement ràpids i transparents entre el diferents sistemes de Formació Professional (FPB, FPI, FPO), així com les competències obtingudes a través del mercat laboral

  5. Integració efectiva dels sistemes de qualificació i formació professional (ensenyament, ocupació, laboral)

  6. Mapa d'indicadors centrat en l'evolució dels nivells de competències bàsiques i específiques obtingudes per la ciutadania

  7. Elements curriculars centrats en la definició dels perfils professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)

  8. Sistema de qualificacions i competències professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)

  9. Experiències qualificadores: conjunt d'estratègies, serveis, instruments que permeti a les persones obtenir les acreditacions i competències que li son necessàries per aconseguir la seva realització professionals

Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share