Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

D - Repte 6: Dissenyar una oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i un sistema que permeti acreditar competències d'una persona

Concreció del repte:

  • Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i no tant per continguts. Proposta General de competències bàsiques: Idiomàtiques, digitals, comunicatives, interrelació, sostenibilitat... Específiques de nivell 1, 2, 3...

  • Fomentar diagnòstics del mercat laboral en funció de les competències necessàries i no tant en llocs de treball i ocupacions.

  • Dissenyar un sistema que armonitzi els resultats i qualificacions per tal de saber les competències de les que disposa una persona envers el mercat laboral.

  • Garantir canals flexibles, oberts de forma permament i adaptats que permetin a les persones demostrar competències, inclús sense necessitat de fer obligatòriament formacions. El procés actual d’acreditació de competències està lligat a convocatòries amb una duració limitada, així com a determinades famílies professionals.

  • Promoure la identificació del capital competencial de les persones com a base per treballar en el seu acompanyament i la dotació d’eines.

  • Promoció del desenvolupament del sistema de valoració per competències


Iniciatives:

  1. Disseny de plans e formació per competències

  2. Canals àgils i disponibles per acreditar competències (element especialment rellevant per persones estrangeres, així com en sectors com el de cures)

  3. Accés continuat al sistema d’acreditació de competències

  4. Transferències de reconeixement ràpids i transparents entre el diferents sistemes de Formació Professional (FPB, FPI, FPO), així com les competències obtingudes a través del mercat laboral

  5. Integració efectiva dels sistemes de qualificació i formació professional (ensenyament, ocupació, laboral)

  6. Mapa d'indicadors centrat en l'evolució dels nivells de competències bàsiques i específiques obtingudes per la ciutadania

  7. Elements curriculars centrats en la definició dels perfils professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)

  8. Sistema de qualificacions i competències professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)

  9. Experiències qualificadores: conjunt d'estratègies, serveis, instruments que permeti a les persones obtenir les acreditacions i competències que li son necessàries per aconseguir la seva realització professionals

Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartís