Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

G - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d’Ocupació de Catalunya

Cooperatiu, horitzontal i solidari:

  • Deixar enrere la concepció de les PAO on les entitats locals són concebudes com la part de “baix”

  • Estar units en una mateixa estratègia, estar tots a una

  • Reptes i compromisos comuns i compartits

  • Relacions interadministratives horitzontals

  • Voluntat d’aportar i sumar sense por als protagonismes, entenent que totes treballem pel mateix territori i no per rebre reconeixements

  • Més col·laborador que fiscalitzador

  • Integrat en una estratègia nacional de desenvolupament socioeconòmic (reptes socioeconòmics nacionals)

  • Col·laboratiu, identificant sinergies d’interessos d’agents amb poder i potència heterogènies

  • Vinculat a les polítiques educatives en la perspectiva de millora de l’ocupabilitat i la qualificació del mercat de treball


Flexible, àgil, modern i eficient:

  • Desburocratitzat

  • No desregular

  • Establir criteris més amplis per a les persones participants de qualsevol acció

  • Facilitar la justificació econòmica

  • Centrar en la millora de l’ocupabilitat

  • Tràmits àgils i eficients

  • Modernització i agilitat en els procediments


Adaptable:

  • Capacitat d’adaptació i correcció de la normativa reguladora en fase d’execució


Estable:

  • Continuïtat de les polítiques actives d’ocupació

  • Estabilització de les persones professionals que apliquen i gestionen les polítiques actives d’ocupació


Territorialitzat, descentralitzat i referent al territori:

  • Referent i proper per les persones del territori

  • Fer de les delegacions territorials, entitats de referència per les entitats


Transparent i de confiança:

  • Establir sistemes de confiança i transparència de dades entre agents per la reducció de tràmits

  • Transparent


Inclusiu:

  • Calen vincles amb Drets socials, que persones puguin aprofitar els programes. Potser hi ha persones en situació de molta vulnerabilitat i cal que puguin accedir-hi.


Basat en l’interès públic i posant les persones al centre:

  • Priorització de l’atenció a les persones usuàries, per sobre de la gestió burocràtica

  • Dinàmiques de col·laboració público-privades en funció de l’interès públic general

  • Proper a les persones usuàries

Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share