Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 proposals

B - Sistema flexible
I - Repte 4: Adequar els programes i serveis del sistema d’ocupació de Catalunya a les persones i col·lectius específics i/o d’atenció prioritària
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
C - Transparent i obert
B - Repte 3: Promoure la capacitació i requalificació de les persones treballadores, especialment en competències digitals
E - Repte 8. Proveir una atenció integral i especialitzada a les persones des de tot el sistema d’ocupació
C - Repte 3: Garantir serveis d’ocupació accessibles i adaptats, tant a les necessitats de les persones com dels diferents territoris
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
D - Sistema estable
C - Un sistema àgil
B - Servei de qualitat
D - Eficient, de qualitat i mesurable
B - Àgil i ràpid
G - Repte 8: Disminuir la bretxa de gènere present en el món laboral
B - Repte 2: Reduir i eliminar la bretxa digital
A - Àgil i flexible
E - Repte 6. Augmentar la coordinació entre els diferents agents del sistema d’ocupació
C - Repte 1. Fomentar la igualtat d’oportunitats per accedir a l’ocupació i la plena inserció, evitant la discriminació
D - Sistema transformador
C - Repte 6: Garantir una prestació de serveis d’ocupació àgil i coherent
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
D - Repte 1: Posar a les persones i a la qualificació professional d’aquestes al centre de les polítiques actives d’ocupació
H - Repte 6: Millorar les comunicacions a les Terres de l’Ebre
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
B - Sistema referent
Results per page:
25
See all withdrawn proposals

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share