Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 proposals

F - Repte 1: Fomentar una major coordinació entre els diferents agents i entitats que treballen envers l’ocupació al territori
2.3 Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel sistema públic d'ocupació
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
B - Repte 8: Apropar el sistema d’ocupació de Catalunya a les empreses com una eina útil per a aquestes
C - Repte 5: Garantir la prestació de serveis d’ocupació integrals i estables
C - Adaptat i flexible
C - Col·laboratiu, coordinat i participat
A - Col·laboratiu, coordinat i participat
A - Repte 4: Generar noves oportunitats d’ocupació
D - Repte 4: Assegurar l’accessibilitat dels processos de qualificació professional i a les diferents formacions
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
D - Repte 8: Incidir en l’estabilitat del mercat de treball i en la qualitat de les contractacions
E - Repte 1. Garantir l’accés als serveis d’ocupació
E - Repte 6. Augmentar la coordinació entre els diferents agents del sistema d’ocupació
E - Repte 10. Donar resposta ràpida i àgil als canvis que es produeixen en el sector de l’ocupació
F - Repte 3: Atendre de forma adequada a persones de col·lectius d’atenció prioritària o que requereixin d’una atenció específica
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
F - Repte 7: Afrontar les noves realitats, definint quines seran les professions i competències requerides durant els propers anys
G - Repte 3: Garantir una formació de qualitat, eficaç i adaptada a les necessitats de les persones i entitats del territori
G - Repte 4: Garantir l’accessibilitat i l’agilitat dels serveis d’ocupació
G - Repte 7: Millorar la connectivitat i comunicació amb transport públic del Camp de Tarragona
H - Repte 1: Dissenyar polítiques d’ocupació des dels territoris i per a els territoris on s’han d’aplicar
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
I - Repte 2: Adaptar les polítiques actives d’ocupació a les necessitats i característiques del territori
I - Repte 7: Treballar per l’equilibri territorial, fomentant el repoblament especialment en l’àmbit rural i als micropobles
J - Repte 8: Disminuir la bretxa digital present a la societat
E - Reflexions generals
C - Repte 11: Obrir oportunitats en nous sectors d’ocupació
A - Adaptat al territori
A - Sistema inclusiu
D - Repte 2: Garantir una formació i qualificació flexible, integral i adaptada a les persones
D - Sistema ètic
D - Sistema transformador
F - Repte 6: Potenciar l’alfabetització i la transformació digitals
I - Repte 3: Garantir la qualitat i eficàcia de les polítiques actives d’ocupació
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
E - De qualitat
E - Un sistema eficient
D - Sistema transparent
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
B - Repte 1: Promoure la digitalització de les empreses
B - Repte 4: Garantir l’accés universal a la formació i a l’ocupació de qualitat en el sector tecnològic
C - Repte 1. Fomentar la igualtat d’oportunitats per accedir a l’ocupació i la plena inserció, evitant la discriminació
C - Repte 6: Garantir una prestació de serveis d’ocupació àgil i coherent
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
C - Repte 13: Disminuir la bretxa digital
A - Repte 1: Donar una major resposta per part del sistema d’ocupació a les necessitats de les empreses
A - Repte 2: Definir serveis i programes que s’adaptin a les singularitats territorials
C - Repte 16: Potenciar la tasca dels serveis territorials d’ocupació
B - Repte 5: Promoure la innovació tecnològica
C - Repte 2: Aconseguir llocs de treball de qualitat, estables, amb salaris justos i que permetin la satisfacció de treballadores i empreses
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
C - Repte 17: Garantir/aconseguir contractacions de qualitat de les persones del sector d’ocupació, fomentant una major estabilitat
C - Sistema concertat
C - Reflexions generals
D - Repte 1: Posar a les persones i a la qualificació professional d’aquestes al centre de les polítiques actives d’ocupació
D - Repte 3: Fomentar la capacitat per a conduir i decidir la pròpia trajectòria professional
D - Repte 6: Dissenyar una oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i un sistema que permeti acreditar competències d'una persona
D - Repte 9: Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball i definir estratègies de resposta
D - Repte 5: Posar a l’abast de les persones tota la informació necessària del sistema d’ocupació de Catalunya perquè puguin apoderar-se
D - Repte 12: Garantir oportunitats d’ocupació a tothom, especialment a col·lectius especialment vulnerables
E - Repte 2. Definir estratègies territorials que responguin a les necessitats reals del territori
E - Repte 7. Proveir uns serveis atractius per a les empreses en el marc del sistema d’ocupació
E - Repte 11. Facilitar l’homologació i justificació dels programes formatius
F - Repte 2: Consolidar un sistema de formació per a la ocupació eficaç, flexible, divers i adequat a les necessitats i al territori
F - Repte 4: Garantir serveis d’ocupació i formació àgils que donin respostes ràpides, integrals i adequades a la ciutadania
F - Repte 10: Millorar l’orientació que s’ofereix a les persones estudiants en el marc de l’educació secundària obligatòria
G - Repte 5: Fomentar la proximitat i implicació del teixit empresarial i dels sectors professionals a les polítiques actives d’ocupació
G - Repte 9: Explorar i abordar el camp de la sostenibilitat ambiental per potenciar l’ocupació
G - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d’Ocupació de Catalunya
I - Repte 6: Garantir condicions de treball dignes i l’estabilitat de les persones tècniques que executen les polítiques actives d’ocupació
J - Repte 2: Garantir una atenció personalitzada, integral i propera a les persones usuàries dels serveis i programes d’ocupació
J - Repte 4: Millorar l’ocupabilitat de les persones
H - Repte 2: Augmentar la coordinació entre els actors del territori
G - Repte 6: Fomentar el repoblament a través de les polítiques actives d’ocupació
G - Repte 8: Disminuir la bretxa de gènere present en el món laboral
H - Repte 8: Abordar i reduir la bretxa digital
H - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
I - Repte 8: Millorar la mobilitat al territori
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
J - Repte 1: Gestionar i aplicar les polítiques actives d’ocupació de forma integral, àgil, transparent i estable
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
E - Sistema flexible
E - Transparent
E - Repte 4. Reduir la bretxa digital
E - Sistema àgil
F - Repte 8: Potenciar la qualitat de la contractació
G - Repte 1: Assegurar la coordinació entre tots els agents del sistema d’ocupació de Catalunya
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
Ampliar hores de pràctiques als CP
Capacitació digital en col.lectius prioritaris
B - Sistema flexible
B - Repte 7: Promoure la sostenibilitat en l’àmbit de les noves tecnologies
B - Repte 6: Fomentar la implementació de noves metodologies de treball
B - Personalitzat i adaptat
B - Proper, humà i centrat en les persones
Results per page:
100
See all withdrawn proposals

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share