Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propostes

B - Treball de qualitat
B - Proper, humà i centrat en les persones
E - Repte 4. Reduir la bretxa digital
D - Repte 12: Garantir oportunitats d’ocupació a tothom, especialment a col·lectius especialment vulnerables
G - Repte 9: Explorar i abordar el camp de la sostenibilitat ambiental per potenciar l’ocupació
C - Repte 7: Aconseguir una provisió de serveis que incorpori metodologies i recursos innovadors
D - Serveis universals i accessibles
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
C - Repte 2: Aconseguir llocs de treball de qualitat, estables, amb salaris justos i que permetin la satisfacció de treballadores i empreses
J - Repte 4: Millorar l’ocupabilitat de les persones
J - Repte 3: Fomentar la coordinació entre les entitats que treballen en l’àmbit de l’ocupació
C - Repte 8: Definir estratègies d’atenció a grups de persones, per atendre la dimensió col·lectiva de la necessitat d’ocupació
F - Repte 10: Millorar l’orientació que s’ofereix a les persones estudiants en el marc de l’educació secundària obligatòria
A - Col·laboratiu, coordinat i participat
D - Sistema transparent
C - Repte 6: Garantir una prestació de serveis d’ocupació àgil i coherent
B - Servei de qualitat
Adaptació al territori
H - Repte 6: Millorar les comunicacions a les Terres de l’Ebre
G - Repte 1: Assegurar la coordinació entre tots els agents del sistema d’ocupació de Catalunya
C - Repte 14: Evitar la cronificació de col·lectius en el recurs de demanda d’ocupació
C - Transparent i obert
H - Repte 2: Augmentar la coordinació entre els actors del territori
F - Repte 4: Garantir serveis d’ocupació i formació àgils que donin respostes ràpides, integrals i adequades a la ciutadania
C - Repte 11: Obrir oportunitats en nous sectors d’ocupació
C - Repte 17: Garantir/aconseguir contractacions de qualitat de les persones del sector d’ocupació, fomentant una major estabilitat
A - Adaptat al territori
C - Un sistema àgil
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
D - Sistema transformador
J - Repte 2: Garantir una atenció personalitzada, integral i propera a les persones usuàries dels serveis i programes d’ocupació
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
C - Un sistema integral
E - De qualitat
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
Reconeixement singularitat i inclusió de la salut mental als Eixos de l'estratègia Catalana per l'Ocupació de Qualitat 2021-2030
E - Repte 3. Transversalitzar l’ús de les dades per a la provisió de millors serveis
D - Repte 13: Promoure la iniciativa emprenedora i la innovació
H - Repte 5: Agilitzar les gestions i tràmits per a la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
C - Accessible, inclusiu i integrador
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
F - Repte 7: Afrontar les noves realitats, definint quines seran les professions i competències requerides durant els propers anys
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Un sistema estable
E - Coordinat, col·laboratiu i cooperatiu
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
D - Repte 5: Posar a l’abast de les persones tota la informació necessària del sistema d’ocupació de Catalunya perquè puguin apoderar-se
B - Reflexions generals
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir