Agraint l'oportunitat de participar en la consulta prèvia a l'elaboració del reglament de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, proposo a continuació les següents qüestions a regular per la futura disposició reglamentària, indicant en alguna d'elles que seria necessària la prèvia modificació de la referida Llei 19/2014. Així mateix, també es detallen les lleis autonòmiques que ja recullen la modificació proposada.
a) AMPLIACIÓ DE L'ÀMBIT D'APLICACIÓ DE LA LLEI (art. 3):
Prèvia modificació de la Llei, caldria ampliar l'àmbit d'aplicació al Parlament, President de la Generalitat, Govern (Capítols I, II i III del títol II de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya) i a les institucions del poder judicial (Tribunal Superior de Justícia, Fiscal Superior i Consell de Justícia de Catalunya (Títol III de l'Estatut d'Autonomia).
b) GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ I ARXIUS (articles 5.2. i 19.3):
Seria convenient incloure en el futur reglament algun apartat relatiu a la gestió dels documents i arxius:
- terminis i forma de conservació,
- gestió de correus electrònics,
- responsabilitat en cas de destrucció, no localització, pèrdua, etc., en coordinació amb la Llei 10/2011, de 13 de juliol, d'arxius i documents.
c) PUBLICITAT ACTIVA:
• Informació subjecta al règim de transparència (art. 8.1.m):
Respecte a la publicitat activa de la informació que se sol·liciti amb més freqüència, es proposa afegir: "així com les sol·licituds d'informació que tenen especial interés públic o general i la seva corresponent resposta, amb dissociació de dades personals".
Es proposa indicar que la publicitat activa es realitzarà de manera que permeti la participació ciutadana real i efectiva que sigui conseqüència de la informació facilitada, penjant a la web tota la documentació que ha de ser exposada al públic durant la seva tramitació i permetent la presentació d'al·legacions, suggeriments i observacions de forma electrònica, bé per email, bé amb aplicacions informàtiques que permetin realitzar comentaris sobre el propi text exposat. El tràmit d'informació al públic s'ha de difondre per xarxes socials com Twitter i Facebook.
• Durada de la publicació:
La informació pública s'hauria de mantenir publicada durant els següents terminis:
a) La informació que descrigui situacions de fet es mantindrà publicada, almenys, mentre aquestes subsisteixin.
b) La informació sobre normes, almenys, mentre aquesta mantinguin la seva vigència.
c) La informació sobre contractes, convenis i subvencions mentre persistei
Compartir