" class="part-icon-bars">

Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

#LleiParticipa Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

Fase 3 de 3
Retorn 13/03/2023 - 31/03/2023
Veure les fases

Canvis a "Drets de ciutadania i inclusió. La mirada professional (sessió virtual)"

Mode de vista de comparació:

Descripció (Català)

  • -

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen. 
    • En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual  segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.

    Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles.

    Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.



  • +

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen. 
    • En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.

    Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.

    Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.

    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.

  • -<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %). </p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen.&nbsp;</li><li>En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp; segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</p><p>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles. </p><p>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</p><p><br></p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.</p><p><br></p><p><br></p>
  • +<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).</p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen.&nbsp;</li><li>En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp;segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</p><p>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.</p><p>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.</p>
Esborrats
  • -

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen. 
    • En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual  segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.

    Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles.

    Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.



  • En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

Sobre que debatrem:

Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.

Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.

Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.

Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.

Addicions
  • En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual  segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

Sobre que debatrem:

Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.

Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles.

Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.



  • +

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen. 
    • En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.

    Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.

    Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.

    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.

  • Esborrats
    • -<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %). </p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen.&nbsp;</li><li>En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp; segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</p><p>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles. </p><p>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</p><p><br></p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.</p><p><br></p><p><br></p>
    Addicions
    • +<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).</p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, les principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>En primer lloc, els col·lectius que habitualment no participen.&nbsp;</li><li>En tercer lloc, l’escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp;segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</p><p>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.</p><p>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.</p>

    Descripció (Castellano)

    • -

      ¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?

      La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.

      Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.

      A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.

      El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).

      Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al Panel de políticas locales 2020, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:

         En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.
         En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.

      El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.

      Sobre que debatiremos:

      Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.

      Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes.

      Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.

      Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.

    • +

      ¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?

      La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.

      Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.

      A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.

      El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).

      Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al Panel de políticas locales 2020, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:

         En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.
         En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.

      El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.

      Sobre que debatiremos:

      Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.

      Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes, como por ejemplo la accesibilidad.

      Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.

      Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.

    • -<p>¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?<br><br>La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.<br><br>Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.<br><br>A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.<br><br>El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) </a>es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).<br><br>Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al <a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de políticas locales 2020</a>, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:<br><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.<br><br>El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.<br><br>Sobre que debatiremos:<br><br>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.<br><br>Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes.<br><br>Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.<br><br>Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.</p>
    • +<p>¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?<br><br>La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.<br><br>Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.<br><br>A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.<br><br>El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) </a>es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).<br><br>Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al <a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de políticas locales 2020</a>, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:<br><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.<br><br>El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.<br><br>Sobre que debatiremos:<br><br>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.<br><br>Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes, como por ejemplo la accesibilidad.<br><br>Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.<br><br>Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.</p>
    Esborrats
    • -

      ¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?

      La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.

      Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.

      A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.

      El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).

      Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al Panel de políticas locales 2020, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:

         En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.
         En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.

      El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.

      Sobre que debatiremos:

      Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.

      Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes.

      Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.

      Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.

    Addicions
    • +

      ¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?

      La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.

      Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.

      A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.

      El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).

      Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al Panel de políticas locales 2020, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:

         En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.
         En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.

      El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.

      Sobre que debatiremos:

      Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.

      Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes, como por ejemplo la accesibilidad.

      Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.

      Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.

    Esborrats
    • -<p>¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?<br><br>La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.<br><br>Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.<br><br>A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.<br><br>El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) </a>es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).<br><br>Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al <a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de políticas locales 2020</a>, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:<br><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.<br><br>El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.<br><br>Sobre que debatiremos:<br><br>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.<br><br>Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes.<br><br>Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.<br><br>Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.</p>
    Addicions
    • +<p>¿Cómo la ley puede garantizar y mejorar la participación de la ciudadanía?<br><br>La inclusión de distintos perfiles y visiones en cualquier fase del ciclo de las políticas públicas (diseño, ejecución, seguimiento, evaluación) es fundamental para garantizar una participación ciudadana de calidad.<br><br>Así pues, el objetivo de remover los obstáculos para garantizar el derecho de participación de todas las personas debe estar en el centro de cualquier política de participación ciudadana, y cómo no, en el centro de la nueva ley de participación ciudadana.<br><br>A día de hoy, una de las carencias más flagrantes de los mecanismos de participación impulsados ​​desde las administraciones es la incapacidad de llegar a colectivos con menos tendencia a participar como jóvenes, personas mayores o personas nacidas fuera de Cataluña.<br><br>El perfil más numeroso de persona que más participa en los procesos de la <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Generalidad de Cataluña (datos 2018-2019) </a>es: Mujer (63 %); Edad entre 35 y 54 años (45%); Nacida en Cataluña (79%); Ocupada (81%) en el sector servicios; Con estudios universitarios (81%); Y que vive en el ámbito metropolitano (44%).<br><br>Por lo que respecta a la dificultad para llegar a los colectivos que menos participan, de acuerdo al <a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de políticas locales 2020</a>, las principales preocupaciones de los municipios en la participación ciudadana son:<br><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En primer lugar, los colectivos que habitualmente no participan.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;En tercer lugar, la escasa participación ciudadana en las convocatorias que realiza el ayuntamiento.<br><br>El 51% de los ayuntamientos catalanes considera necesario revisar sus estrategias e instrumentos de promoción de la participación virtual según lo que recopila datos de los municipios de más de 10 mil habitantes.<br><br>Sobre que debatiremos:<br><br>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para favorecer que todos puedan participar y hacerlo en condiciones de igualdad. Esto implica encontrar los caminos para llegar a colectivos y ciudadanía no presente.<br><br>Sobre cómo establecer mecanismos y garantías que faciliten el ejercicio de la participación ajustándola a las distintas formas posibles i/o existentes, como por ejemplo la accesibilidad.<br><br>Acerca de las transformaciones, vías y recursos necesarias para hacerlo posible.<br><br>Durante la sesión se tratarán las cuestiones del eje 4: accesibilidad y diversidad. Se pretende que la sesión sea un espacio de encuentro y debate para personas profesionales de la participación ciudadana (administraciones públicas, mundo académico, facilitadores de dinamización,…). Pero, en todo caso, está abierto a todo el que quiera participar. Al día siguiente por la tarde (día 19 de octubre) está la misma sesión pero dirigida a la ciudadanía.</p>
    Número de versió 15 de 22 Mostra totes les versions Tornar a la trobada
    Autoria de la versió
    Avatar Manuel Gutiérrez
    Versió creada el 06/10/2022 07:53