" class="part-icon-bars">

Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

#LleiParticipa Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

Fase 3 de 3
Retorn 13/03/2023 - 31/03/2023
Fases del procés

S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers

21/11/2022 12:29  
En avaluació

La llei hauria de preveure que en determinats àmbits com per exemple la cooperació, o en determinats territoris (per exemple la Cerdanya) els processos de participació que s’impulsen poden tenir impactes més enllà de les nostres fronteres i per tant seria convenient preveure de quina manera poden participar les persones d’altres països que es poden sentir afectades o poden tenir interès en aportar la seva visió.

Aquesta proposta està en avaluació perquè:

La llei de participació fomentarà la participació de totes les persones en els mecanismes de participació impulsats per les administracions catalanes. Tanmateix, l'àmbit geogràfic d'aplicació de la llei serà la Comunitat Autònoma de Catalunya i per tant, hauran de ser les diferents administracions que, en la seva aplicació, cooperin amb entitats i altres administracions de fora de Catalunya, per tal que, si ho consideren oportú, participin persones de fora dels seus límits administratius. [Resposta parcialment acceptada]

Trobades relacionades:

La participació impulsada des de grans municipis i la Generalitat de Catalunya (presencial)
10 Novembre 2022
10:00 - 12:30
Com la llei pot millorar la participació als municipis grans i a la Generalitat de Catalunya?  Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són: Eix 1: compromís institucional Per una participació ciutadana de qualitat és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats valors o actituds: empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures. Hi ha reptes clarament identificats en relació amb l’actitud (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els recursos (com informació, humans, econòmics...). Sobre que debatrem: • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació. • Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat. • Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació. Eix 2: les regles del joc Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els objectius del debat, la política pública, la capacitat d’incidir i els límits del debat. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i òrgans de seguiment sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques. Finalment, cal també garantir una correcta comunicació i avaluació.  Sobre que debatrem: • Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...). • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles. Eix 3: les modalitats participatives i metodologia Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva). Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.  Sobre que debatrem: • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut. • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment. • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació? La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.
Referència: II-PROP-2022-11-86075
Versió 2 (de 2) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/novalleiparticipacio/f/3548/proposals/86075/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/novalleiparticipacio/f/3548/proposals/86075/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...