Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Tràmit de participació ciutadana (article 69 de la Llei 19/2014) en el projecte d'Ordre de gestió econòmica de les cambres de comerç

Tràmit de participació ciutadana sobre la proposta d’Ordre per la qual s’aproven les normes de gestió econòmica i financera per a les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de Catalunya

Phase 2 of 2
Retorn 25/12/2023 - 25/01/2024
Process phases
Back to the process page

Process phases

  1. 1
    14/12/2023 - 22/12/2023

    Introduction

    En aquesta fase es recullen les opinions i aportacions de la ciutadania sobre l'Ordre de gestió econòmica de les Cambres.

  2. 2
    25/12/2023 - 25/01/2024

    Retorn

    Anàlisi de les aportacions rebudes

    Valoració de les aportacions al tràmit de participació ciutadana en el projecte d'Ordre de gestió econòmica de les cambres de comerç.

    El Departament d’Empresa i Treball va obrir el tràmit de participació ciutadana, d’acord amb l’article 69 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, sobre el projecte d’Ordre de les normes de gestió econòmica i financera per a les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de Catalunya., amb l’objectiu de que les persones tinguin el dret de participar, per mitjà de la presentació de propostes i suggeriments, en aquesta iniciativa normativa.

    Els objectius de la iniciativa normativa són els següents:

    1-Dotar a les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de Catalunya i al Consell General de Cambres de Catalunya d’una norma única i actualitzada que reguli les seves particularitats respecte a la comptabilitat i les normes de gestió econòmica i financera. Això donarà a les cambres i al Consell un marc jurídic estable, que repercutirà en més seguretat jurídica en relació als aspectes pressupostaris i comptables, més agilitat i capacitat de previsió a llarg termini, sense haver de dependre d’instruccions anuals. D’altra banda, també facilitarà la relació de les cambres i del Consell amb l’òrgan tutelar en allò que es refereix a l’aprovació de pressupostos ordinaris i extraordinaris i en la seva liquidació, al disposar tots els actors d’un marc estable, complet i actualitzat.

    2-Revisar i reduir, si escau, les càrregues administratives i obligacions d’informació que estableix la norma vigent a les cambres i al Consell.

    Des del dia 14 de desembre de 2023 al dia 22 de desembre de 2023 es va convidar a la ciutadania a fer aportacions i propostes a través del Portal Participa de la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de disposar de les seves opinions i de conèixer el posicionament respecte d’aquells punts que permetin una millor elaboració de la proposta de l’Ordre. En el Portal Participa la ciutadania va poder accedir lliurement als documents següents: el text del Projecte d’ordre, la Memòria general i la Memòria d’avaluació d’impacte. A més de la documentació esmentada anteriorment, la ciutadania disposava d’una explicació sobre els principals objectius de la iniciativa. També es va facilitar una bústia de suport al ciutadà (areacambres.empresa@gencat.cat) per qualsevol dubte o aclariment al respecte.

    Durant el període de presentació de propostes en aquest procés participatiu ciutadà no s’ha rebut cap proposta ni cap suggeriment.

    Àrea de les Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Catalunya.


    Barcelona, 16 de gener de 2024.

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings