" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Phase 2 of 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Process phases

Funció de l'orientador

23/12/2022 17:02  
  • Fitxar una ratio d'orientadors per centre en funció del nombre d'alumnes al centre, sense que la directiva ho pugui negociar.
  • L'orientador no pot dedicar mitjà jornada a la docència, ha de fer codocència amb el professorat especialista. Dedicar tota la jornada (18h) a l'atenció individualitzada, suport professorat i tutors, atenció a famílies i coordinació amb agents externs; i codocència.
  • Tenir un despatx de referència al centre.

Reference: II-PROP-2022-12-86417
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86417/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86417/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0.0%)

No comments with votes found

0 against (0.0%)

No comments with votes found

3 comments

Estic d'acord amb el que diu la Maite pel que fa a ràtio d'orientadors/es per centre, però tenint en compte també aspectes de diversitat de l'alumnat (cultural, NESEs).
Penso igualment que ha de tenir un despatx de referència al centre i que s'ha de dedicar a les tasques que comenta la companya.
Aniria bé que tant equips directius com professorat tinguin clares les funcions dels orientadors/es i fossin més conscients dels beneficis de tenir aquests professionals al centre; incorporar orientadors/es a estudis postobligatoris, centres de formació d'adults i ensenyaments de règim especial ajudaria a reconduir alumnes quan fracassen i/o no encaixen en aquests tipus d'estudis; endemés, disposar de més vetlladors/es en els centres és fonamental per atendre millor a l'alumnat.
Cal millorar els recursos de tota la xarxa (salut sobretot) i em plantejo aspectes ètics-legals (una família pot negar-se a que el fill/a sigui avaluat i/o segueixi una intervenció per temes de salut mental; què fem?).

Jo afegiria la qüestió de disposar de les eines i entorn necessàries per poder realitzar correctament una avaluació psicopedagògica i de formació contínua específica en aquest àmbit

En la meva opinió l'orientador/a no es pot limitar a fer codocència. Hem de ser referents i per poder assessorar al professorat sobre estratègies i metodologies, hem de poder viure de primera mà la gestió d'aula, especialment de grups "complicats".

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...