Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Funció de l'orientador
- Fitxar una ratio d'orientadors per centre en funció del nombre d'alumnes al centre, sense que la directiva ho pugui negociar.
- L'orientador no pot dedicar mitjà jornada a la docència, ha de fer codocència amb el professorat especialista. Dedicar tota la jornada (18h) a l'atenció individualitzada, suport professorat i tutors, atenció a famílies i coordinació amb agents externs; i codocència.
- Tenir un despatx de referència al centre.
Llistat d'adhesions
i 16 persones més
(veure més)
(veure menys)
Denóncia un problèma
Aguest contengut non ei apropriat?
3 comentaris
Estic d'acord amb el que diu la Maite pel que fa a ràtio d'orientadors/es per centre, però tenint en compte també aspectes de diversitat de l'alumnat (cultural, NESEs).
Penso igualment que ha de tenir un despatx de referència al centre i que s'ha de dedicar a les tasques que comenta la companya.
Aniria bé que tant equips directius com professorat tinguin clares les funcions dels orientadors/es i fossin més conscients dels beneficis de tenir aquests professionals al centre; incorporar orientadors/es a estudis postobligatoris, centres de formació d'adults i ensenyaments de règim especial ajudaria a reconduir alumnes quan fracassen i/o no encaixen en aquests tipus d'estudis; endemés, disposar de més vetlladors/es en els centres és fonamental per atendre millor a l'alumnat.
Cal millorar els recursos de tota la xarxa (salut sobretot) i em plantejo aspectes ètics-legals (una família pot negar-se a que el fill/a sigui avaluat i/o segueixi una intervenció per temes de salut mental; què fem?).
Jo afegiria la qüestió de disposar de les eines i entorn necessàries per poder realitzar correctament una avaluació psicopedagògica i de formació contínua específica en aquest àmbit
En la meva opinió l'orientador/a no es pot limitar a fer codocència. Hem de ser referents i per poder assessorar al professorat sobre estratègies i metodologies, hem de poder viure de primera mà la gestió d'aula, especialment de grups "complicats".
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...