" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del procés

Diverses propostes

02/01/2023 16:56  

Al 2018 es va construir el document sobre “L’orientació́ educativa i l’acció́ tutorial al llarg i en cada una de les etapes educatives i ensenyaments. , el qual ens aporta unes directius i actuacions per tal que l’orientació educativa sigui un procés al llarg de tota l’escolarització i d’aquesta manera acompanyar l’alumnat en el seu projecte de vida. La figura de l’orientador@ educativa és clau en tot aquest acompanyament tant a docents com alumnat i famílies. (Adjunto Pdf)

Llistat d'adhesions


Referència: II-PROP-2023-01-86433
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86433/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86433/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Conversa amb Sònia

Crec que hi ha un problema i és que quan parlem d'orientació educativa hi ha persones que pensen més en una orientació acadèmica i professional (que respondria al document al qual fas referència del 2018) i altres persones que pensen en una orientació de processos d'aprenentatge, de NESE i atenció psicopedagògica. Sabent que el perfil professional d'OE abarca ambdues vessants crec que seria important que quedés contemplat de manera clara en algun lloc i no sé si dibuixant diferents perfils de professionals o amb formació específica. No és el mateix una figura OE que faci seguiment d'un SIEI a 1r d'ESO que una OE que estigui fent orientació acadèmica a alumnes que acaben un cicle formatiu de grau mitjà o superior.

Totalment d’acord. Pot ser en més orientadores als centres també seria més fàcil les especialitzacions d’una vessant i l’altra. I, sobretot, en recursos personals i materials per dur a terme el Decret d’ inclusivitat.

Entenc que l'orientador ho és de l'alumne en totes les vessants, acadèmiques, personals, familiars,....des d'una mirada de l'individu en la seva globalitat, incloent-hi el seu entorn (familiar, barri, escolar,...).
No crec que calgui fer dues figures diferenciades segons el rol que ocupen, sinó posar més orientadors que puguin personalitzar més la seva tasca.
Estic d'acord que les famílies d'alumnes SIEI necessiten molt d'acompanyament, però els alumnes de famílies amb problemàtiques importants en relació amb l'educabilitat, també necessiten molt de suport.
Haurien de poder arribar a tots els alumnes i les seves famílies.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...