" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del procés

Aplicar la inclusió a la postobligatòria

03/01/2023 11:55  

Què passa amb els alumnes que duran l'etapa obligatòria s'han beneficiat de i suports per tal d'accedir a l'aprenentatge? Més d'un cop he pogut veure com alguns alumnes han quedat desvinculats del sistema educatiu perquè el personal de cicles ha considerat que no assolien el "currículum". A més a més del malestar que a l'alumne li pot comportar, li estem provocant un sentiment de rebuig al sistema educatiu i al que en teoria seria "l'aprenentatge al llarg de la seva vida".

Llistat d'adhesions

Número d'adhesions6

Referència: II-PROP-2023-01-86435
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86435/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86435/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Conversa amb Sònia

Aquest és un tema complicat i que cal abordar de forma clara, si no es pot assolir el currículum del cicle és evident que no poden obtenir el títol (tot volem que si un auxiliar d'infermeria ens ha de curar sàpiga el què fa...) però cal oferir alternatives, no podem desentendre'ns d'aquest alumnat, sinó els estem enganyant, cal buscar alternatives.

Totalment d’acord però necessitem una bona oferta formativa per a ells!

Per això és tant important el consell orientador, per tal d'orientar a l'alumnat a seguir una formació on siguin capaços d'assolir l'èxit. Amb tot, i tal com ja s'ha pogut llegir en altres fils, resulta indispensable que hi hagi la figura de l'orientador a la post obligatòria, no només per a l'acompanyament de l'alumnat, sinó també per a l'assessorament i orientació del professorat.

Totalment d'acord però a la post obligatòria la majoria de vegades no arriba la informació de les necessitats de l'alumne si la família o el/la jove no ho diuen. Per tant cal un traspàs d'informació! De la primària a la secundària el traspàs està instaurat, perquè no passa a la postobligatòria?

Moltes vegades acreditar la secundària en un alumne amb pi aprovat comporta un problema per a ell o ella, ja que el llencem a cicle o bat sense tenir el nivell necessari per encarar aquests estudis postobligatoris! Però l’oferta de ci les adaptars, pfi o altres per a ells es molt escassa o nul.la.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...