" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Veure les fases

Revisió de la figura de l'EAP als centres de secundària

03/01/2023 20:35  

Caldria revisar les funcions dels SE i distribuir-les on més pot fer falta, centres educatius sense professionals d'aquesta titulació (les escoles de primària, CFA, EOI..) i no posar més dotacions o hores d'EAP per atendre als centres de secundària que ja disposen d'aquest professional.

Llistat d'adhesions

Número d'adhesions3

Referència: II-PROP-2023-01-86450
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86450/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86450/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Conversa amb Sònia

CFA, EOI i altres serveis necessiten el seguiment i suport de SE però no en detriment dels centres de secundària on sovint només tenen temps de fer informes i poca cosa més. Per altra banda, caldria introduïr la figura de l'OE a tots els centres de tots els nivells educatius.

Efectivament Sònia, per això demano en una altra proposta recursos personals que faci que els centres tinguin la dotació necessària i les hores per poder donar-hi resposta des dels mateixos orientadors de centre.. no hauriem de demanar que altres professionals externs i de la mateixa especialitat facin les accions propies d'un orientador educatiu.
D'aquesta manera la dotació dels EAP's podrien ser orientades a serveis que no tenen aquests professionals

Caldria tenir en compte que els SE estan format per diferents professionals (LIC, EAP, CRP...). Per aquest motiu, cal que es defineixi clarament quines són les funcions dels orientadors de centre i quines de l'EAP, per tal de fer el màxim d'operatives les dues figures i des d'un treball coordinat i complementari. Evidentment, estic absolutament d'acord amb vosaltres en que cal la presència d'orientadors en totes les etapes, sense que això suposo un detriment, en aquest cas, de l'ESO.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...