Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Phase 3 of 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Process phases

Changes at "Punts fonamentals per al Pacte Nacional per la Llengua"

Title

  • +{"ca"=>"Punts fonamentals per al Pacte Nacional per la Llengua"}
  • +{"ca"=>"Punts fonamentals per al Pacte Nacional per la Llengua"}
Deletions
Additions
  • +{"ca"=>"Punts fonamentals per al Pacte Nacional per la Llengua"}
Deletions
Additions
  • +{"ca"=>"Punts fonamentals per al Pacte Nacional per la Llengua"}

Body

  • +["

    AUTORIA: Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal

    CONTINGUT:

    Benvolgut Francesc Xavier Vila,

    Després de parlar amb tu i que ens convidessis a col·laborar en el futur Pacte per la Llengua aportant-hi alguns elements que ens semblen clau, ens hem trobat i hem traçat aquests punts fonamentals:

    1.-En l’àmbit laboral, potenciar el català com a requisit laboral. Per això, cal aplicar incentius fiscals i bonificacions –presents en la llei vigent- per fomentar la formació lingüística, l’atenció al client en català i el funcionament intern de les empreses en català.

    2.-En l’àmbit audiovisual, cal insistir en el doblatge i la subtitulació de productes de gran consum en les sales, plataformes i també món educatiu. A més a més, cal fomentar la descripció de l’obra –resum- i el títol en català, per evitar que la versió en català sigui un apèndix de la versió castellana.

    Cal una pàgina web de la Generalitat amb l’oferta disponible en català de totes les obres doblades i subtitulades disponibles en teles i plataformes (i també promoció d’aquestes obres a través dels mitjans públics).

    Cal fer un seguiment de les obres un cop doblades i subtitulades perquè es compleixi la llei i es mantinguin vives en les filmoteques digitals.

    3.-En l’àmbit juvenil, cal el patrocini o la compensació de la CCMA als youtúbers en català i altres productes presents a les xarxes –sobretot els més exitosos, només cal veure’n les xifres de seguidors i visionats-.

    En aquest sentit, cal que des de la Generalitat s’assumeixi que en l’àmbit juvenil un tret clau és la transgressió: no s’ha d’arronsar davant d’aspectes grollers o inconvenients que no es comparteixen des de la Generalitat (o des del bon gust).

    4.-En l’àmbit dels ajuntaments i les diputacions, cal crear oficines pròpies o coordinades amb la CNL de difusió del català en els seus municipis, en funció de la seva realitat. Aquesta iniciativa hauria de ser encapçalada per l’Ajuntament de Barcelona i traslladable, com a mínim, als 17 municipis catalans de més de 50.000 habitants. També les diputacions hi haurien de col·laborar (segons tenim entès, només la Diputació de Girona actua en aquest sentit).

    Quedem a la teva disposició i estem molt interessats en conèixer l’estudi encarregat des de la Secretaria sobre el present i el futur de la llengua catalana.

    Cordialment,

    Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal

    Barcelona, 16 de novembre del 2021


     


    "]
  • +["<p>AUTORIA: Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal</p><p>CONTINGUT:</p><p>Benvolgut Francesc Xavier Vila,</p><p>Després de parlar amb tu i que ens convidessis a col·laborar en el futur Pacte per la Llengua aportant-hi alguns elements que ens semblen clau, ens hem trobat i hem traçat aquests punts fonamentals:</p><p>1.-En l’àmbit laboral, potenciar el català com a requisit laboral. Per això, cal aplicar incentius fiscals i bonificacions –presents en la llei vigent- per fomentar la formació lingüística, l’atenció al client en català i el funcionament intern de les empreses en català.</p><p>2.-En l’àmbit audiovisual, cal insistir en el doblatge i la subtitulació de productes de gran consum en les sales, plataformes i també món educatiu. A més a més, cal fomentar la descripció de l’obra –resum- i el títol en català, per evitar que la versió en català sigui un apèndix de la versió castellana.</p><p>Cal una pàgina web de la Generalitat amb l’oferta disponible en català de totes les obres doblades i subtitulades disponibles en teles i plataformes (i també promoció d’aquestes obres a través dels mitjans públics).</p><p>Cal fer un seguiment de les obres un cop doblades i subtitulades perquè es compleixi la llei i es mantinguin vives en les filmoteques digitals.</p><p>3.-En l’àmbit juvenil, cal el patrocini o la compensació de la CCMA als youtúbers en català i altres productes presents a les xarxes –sobretot els més exitosos, només cal veure’n les xifres de seguidors i visionats-.</p><p>En aquest sentit, cal que des de la Generalitat s’assumeixi que en l’àmbit juvenil un tret clau és la transgressió: no s’ha d’arronsar davant d’aspectes grollers o inconvenients que no es comparteixen des de la Generalitat (o des del bon gust).</p><p>4.-En l’àmbit dels ajuntaments i les diputacions, cal crear oficines pròpies o coordinades amb la CNL de difusió del català en els seus municipis, en funció de la seva realitat. Aquesta iniciativa hauria de ser encapçalada per l’Ajuntament de Barcelona i traslladable, com a mínim, als 17 municipis catalans de més de 50.000 habitants. També les diputacions hi haurien de col·laborar (segons tenim entès, només la Diputació de Girona actua en aquest sentit).</p><p>Quedem a la teva disposició i estem molt interessats en conèixer l’estudi encarregat des de la Secretaria sobre el present i el futur de la llengua catalana.</p><p>Cordialment,</p><p>Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal</p><p>Barcelona, 16 de novembre del 2021</p><p><br></p><p>&nbsp;</p><p><br></p>"]
Deletions
Additions
  • +["

    AUTORIA: Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal

    CONTINGUT:

    Benvolgut Francesc Xavier Vila,

    Després de parlar amb tu i que ens convidessis a col·laborar en el futur Pacte per la Llengua aportant-hi alguns elements que ens semblen clau, ens hem trobat i hem traçat aquests punts fonamentals:

    1.-En l’àmbit laboral, potenciar el català com a requisit laboral. Per això, cal aplicar incentius fiscals i bonificacions –presents en la llei vigent- per fomentar la formació lingüística, l’atenció al client en català i el funcionament intern de les empreses en català.

    2.-En l’àmbit audiovisual, cal insistir en el doblatge i la subtitulació de productes de gran consum en les sales, plataformes i també món educatiu. A més a més, cal fomentar la descripció de l’obra –resum- i el títol en català, per evitar que la versió en català sigui un apèndix de la versió castellana.

    Cal una pàgina web de la Generalitat amb l’oferta disponible en català de totes les obres doblades i subtitulades disponibles en teles i plataformes (i també promoció d’aquestes obres a través dels mitjans públics).

    Cal fer un seguiment de les obres un cop doblades i subtitulades perquè es compleixi la llei i es mantinguin vives en les filmoteques digitals.

    3.-En l’àmbit juvenil, cal el patrocini o la compensació de la CCMA als youtúbers en català i altres productes presents a les xarxes –sobretot els més exitosos, només cal veure’n les xifres de seguidors i visionats-.

    En aquest sentit, cal que des de la Generalitat s’assumeixi que en l’àmbit juvenil un tret clau és la transgressió: no s’ha d’arronsar davant d’aspectes grollers o inconvenients que no es comparteixen des de la Generalitat (o des del bon gust).

    4.-En l’àmbit dels ajuntaments i les diputacions, cal crear oficines pròpies o coordinades amb la CNL de difusió del català en els seus municipis, en funció de la seva realitat. Aquesta iniciativa hauria de ser encapçalada per l’Ajuntament de Barcelona i traslladable, com a mínim, als 17 municipis catalans de més de 50.000 habitants. També les diputacions hi haurien de col·laborar (segons tenim entès, només la Diputació de Girona actua en aquest sentit).

    Quedem a la teva disposició i estem molt interessats en conèixer l’estudi encarregat des de la Secretaria sobre el present i el futur de la llengua catalana.

    Cordialment,

    Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal

    Barcelona, 16 de novembre del 2021


     


    "]
Deletions
Additions
  • +["<p>AUTORIA: Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal</p><p>CONTINGUT:</p><p>Benvolgut Francesc Xavier Vila,</p><p>Després de parlar amb tu i que ens convidessis a col·laborar en el futur Pacte per la Llengua aportant-hi alguns elements que ens semblen clau, ens hem trobat i hem traçat aquests punts fonamentals:</p><p>1.-En l’àmbit laboral, potenciar el català com a requisit laboral. Per això, cal aplicar incentius fiscals i bonificacions –presents en la llei vigent- per fomentar la formació lingüística, l’atenció al client en català i el funcionament intern de les empreses en català.</p><p>2.-En l’àmbit audiovisual, cal insistir en el doblatge i la subtitulació de productes de gran consum en les sales, plataformes i també món educatiu. A més a més, cal fomentar la descripció de l’obra –resum- i el títol en català, per evitar que la versió en català sigui un apèndix de la versió castellana.</p><p>Cal una pàgina web de la Generalitat amb l’oferta disponible en català de totes les obres doblades i subtitulades disponibles en teles i plataformes (i també promoció d’aquestes obres a través dels mitjans públics).</p><p>Cal fer un seguiment de les obres un cop doblades i subtitulades perquè es compleixi la llei i es mantinguin vives en les filmoteques digitals.</p><p>3.-En l’àmbit juvenil, cal el patrocini o la compensació de la CCMA als youtúbers en català i altres productes presents a les xarxes –sobretot els més exitosos, només cal veure’n les xifres de seguidors i visionats-.</p><p>En aquest sentit, cal que des de la Generalitat s’assumeixi que en l’àmbit juvenil un tret clau és la transgressió: no s’ha d’arronsar davant d’aspectes grollers o inconvenients que no es comparteixen des de la Generalitat (o des del bon gust).</p><p>4.-En l’àmbit dels ajuntaments i les diputacions, cal crear oficines pròpies o coordinades amb la CNL de difusió del català en els seus municipis, en funció de la seva realitat. Aquesta iniciativa hauria de ser encapçalada per l’Ajuntament de Barcelona i traslladable, com a mínim, als 17 municipis catalans de més de 50.000 habitants. També les diputacions hi haurien de col·laborar (segons tenim entès, només la Diputació de Girona actua en aquest sentit).</p><p>Quedem a la teva disposició i estem molt interessats en conèixer l’estudi encarregat des de la Secretaria sobre el present i el futur de la llengua catalana.</p><p>Cordialment,</p><p>Magí Camps, Gerard Furest, Enric Gomà, Rudolf Ortega, Maria Rodríguez Mariné i Pau Vidal</p><p>Barcelona, 16 de novembre del 2021</p><p><br></p><p>&nbsp;</p><p><br></p>"]
Version number 1 out of 1 Show all versions Go back to proposal
Version author
Avatar: Suport a la dinamització Suport a la dinamització
Version created at 07/06/2022 13:57

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings