Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Veure les fases

Canvis a "(Sessió de proximitat) El català i el comerç. Una suma que multiplica. "

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat) El català i el comerç. Una suma que multiplica. "}
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat) El català i el comerç. Una suma que multiplica. "}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat) El català i el comerç. Una suma que multiplica. "}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat) El català i el comerç. Una suma que multiplica. "}

Cos

  • +["

    AUTORIA: CAMBRA DE COMERÇ, INDÚSTRIA, SERVEIS I NAVEGACIÓ DE REUS

    CONTINGUT:

    - PROPOSTES DE MILLORA que traslladen els assistents

    • Tothom coincideix en la importància i el pes específic de TV3 a l'hora de posar en valor la llengua. Es considera que La Nostra tenia una funció específica, i que l'ha perduda. I cal que recuperi l'esperit inicial, el d'actuar com a eina normalitzadora, promocionant el català en tots i cadascun dels seus espais. Una altra manera d'actuar ni s'entendria ni s'ajustaria als seus preceptes fundacionals.


    • Caldria fer cursos de formació en català per a gent castellanoparlant o nouvinguda amb l'argot comercial, amb petites píndoles del català al comerç. Valoritzar que els establiments atenguin en català, com un plus.


    • Identificar, de manera visual a l'aparador, els establiments que t'atenen en català.


    • Apel·lar a la responsabilitat del client. Que sigui exigent amb el comerciant a l'hora de demanar-li, gairebé exigir-li, que l'atengui en català.


    • Cal posar el focus en els drets del catalanoparlants en el sector comercial. Que no es vegin alterats en cap situació.


    • Els comerciants no haurien de sentir cap tipus de complex pel fet de demanar que s'utilitzi el català. Els nacionalistes excloents de l'altra banda son pocs. Si fem les coses bé no hem de patir per l'impacte que una determinada manera de fer, a nivell lingüístic, pot tenir sobre el nostre negoci.


    • Al final el que demanem és una cosa absolutament normalitzada arreu del món, que als comerços la gent atengui al client amb la seva llengua, el català.


    • Fer més visibles les empreses d'èxit, grans i petites, que utilitzin el català majoritàriament. L'administració les hauria de reconèixer públicament posant-les d'exemple i referència.


    •  Fer recompte i valoritzar tot el comerç en línia en català.


    •  Ressaltar experiències d'empreses que no feien ús del català i que van incorporar-lo, progressivament, a les seves comunicacions fins arribar a un nivell de normalitat remarcable.


    •  Realitzar de manera sostinguda en el temps la campanya de promoció d'ús del català. Potser creiem que era un recurs que ja no calia. Però més que mai és important tornar a realitzar campanyes d'aquest tipus que impactin en tota mena de mitjans de comunicació i a les xarxes socials.


    • Busca aliats castellanoparlants amb aquest objectiu que n'hi ha molts.


    • Establir per llei que a tots els comerços s'ha d'atendre en català, i demanar a l'administració que així ho exigeixi.


    •  Les tecnologies també han de tenir un protagonisme el català, i és una feina del català.


    •   No perdre mai la militància. I actuar de prescriptors. Cal explicar-nos molt.


    •   Exercim la responsabilitat unipersonal. Fem allò que ens toca.
    "]
  • +["<p>AUTORIA: CAMBRA DE COMERÇ, INDÚSTRIA, SERVEIS I NAVEGACIÓ DE REUS</p><p>CONTINGUT:</p><p>- PROPOSTES DE MILLORA que traslladen els assistents</p><ul><li>Tothom coincideix en la importància i el pes específic de TV3 a l'hora de posar en valor la llengua. Es considera que La Nostra tenia una funció específica, i que l'ha perduda. I cal que recuperi l'esperit inicial, el d'actuar com a eina normalitzadora, promocionant el català en tots i cadascun dels seus espais. Una altra manera d'actuar ni s'entendria ni s'ajustaria als seus preceptes fundacionals.</li></ul><p><br></p><ul><li>Caldria fer cursos de formació en català per a gent castellanoparlant o nouvinguda amb l'argot comercial, amb petites píndoles del català al comerç. Valoritzar que els establiments atenguin en català, com un plus.</li></ul><p><br></p><ul><li>Identificar, de manera visual a l'aparador, els establiments que t'atenen en català.</li></ul><p><br></p><ul><li>Apel·lar a la responsabilitat del client. Que sigui exigent amb el comerciant a l'hora de demanar-li, gairebé exigir-li, que l'atengui en català.</li></ul><p><br></p><ul><li>Cal posar el focus en els drets del catalanoparlants en el sector comercial. Que no es vegin alterats en cap situació.</li></ul><p><br></p><ul><li>Els comerciants no haurien de sentir cap tipus de complex pel fet de demanar que s'utilitzi el català. Els nacionalistes excloents de l'altra banda son pocs. Si fem les coses bé no hem de patir per l'impacte que una determinada manera de fer, a nivell lingüístic, pot tenir sobre el nostre negoci.</li></ul><p><br></p><ul><li>Al final el que demanem és una cosa absolutament normalitzada arreu del món, que als comerços la gent atengui al client amb la seva llengua, el català.</li></ul><p><br></p><ul><li>Fer més visibles les empreses d'èxit, grans i petites, que utilitzin el català majoritàriament. L'administració les hauria de reconèixer públicament posant-les d'exemple i referència.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Fer recompte i valoritzar tot el comerç en línia en català.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Ressaltar experiències d'empreses que no feien ús del català i que van incorporar-lo, progressivament, a les seves comunicacions fins arribar a un nivell de normalitat remarcable.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Realitzar de manera sostinguda en el temps la campanya de promoció d'ús del català. Potser creiem que era un recurs que ja no calia. Però més que mai és important tornar a realitzar campanyes d'aquest tipus que impactin en tota mena de mitjans de comunicació i a les xarxes socials.</li></ul><p><br></p><ul><li>Busca aliats castellanoparlants amb aquest objectiu que n'hi ha molts.</li></ul><p><br></p><ul><li>Establir per llei que a tots els comerços s'ha d'atendre en català, i demanar a l'administració que així ho exigeixi.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Les tecnologies també han de tenir un protagonisme el català, i és una feina del català.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;&nbsp;No perdre mai la militància. I actuar de prescriptors. Cal explicar-nos molt.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;&nbsp;Exercim la responsabilitat unipersonal. Fem allò que ens toca.</li></ul>"]
Esborrats


  • Caldria fer cursos de formació en català per a gent castellanoparlant o nouvinguda amb l'argot comercial, amb petites píndoles del català al comerç. Valoritzar que els establiments atenguin en català, com un plus.


  • Identificar, de manera visual a l'aparador, els establiments que t'atenen en català.


  • Apel·lar a la responsabilitat del client. Que sigui exigent amb el comerciant a l'hora de demanar-li, gairebé exigir-li, que l'atengui en català.


  • Cal posar el focus en els drets del catalanoparlants en el sector comercial. Que no es vegin alterats en cap situació.


  • Els comerciants no haurien de sentir cap tipus de complex pel fet de demanar que s'utilitzi el català. Els nacionalistes excloents de l'altra banda son pocs. Si fem les coses bé no hem de patir per l'impacte que una determinada manera de fer, a nivell lingüístic, pot tenir sobre el nostre negoci.


  • Al final el que demanem és una cosa absolutament normalitzada arreu del món, que als comerços la gent atengui al client amb la seva llengua, el català.


  • Fer més visibles les empreses d'èxit, grans i petites, que utilitzin el català majoritàriament. L'administració les hauria de reconèixer públicament posant-les d'exemple i referència.


  •  Fer recompte i valoritzar tot el comerç en línia en català.


  •  Ressaltar experiències d'empreses que no feien ús del català i que van incorporar-lo, progressivament, a les seves comunicacions fins arribar a un nivell de normalitat remarcable.


  •  Realitzar de manera sostinguda en el temps la campanya de promoció d'ús del català. Potser creiem que era un recurs que ja no calia. Però més que mai és important tornar a realitzar campanyes d'aquest tipus que impactin en tota mena de mitjans de comunicació i a les xarxes socials.


  • Busca aliats castellanoparlants amb aquest objectiu que n'hi ha molts.


  • Establir per llei que a tots els comerços s'ha d'atendre en català, i demanar a l'administració que així ho exigeixi.


  •  Les tecnologies també han de tenir un protagonisme el català, i és una feina del català.


  •   No perdre mai la militància. I actuar de prescriptors. Cal explicar-nos molt.


  •   Exercim la responsabilitat unipersonal. Fem allò que ens toca.
"]
Addicions
  • +["

    AUTORIA: CAMBRA DE COMERÇ, INDÚSTRIA, SERVEIS I NAVEGACIÓ DE REUS

    CONTINGUT:

    - PROPOSTES DE MILLORA que traslladen els assistents

    • Tothom coincideix en la importància i el pes específic de TV3 a l'hora de posar en valor la llengua. Es considera que La Nostra tenia una funció específica, i que l'ha perduda. I cal que recuperi l'esperit inicial, el d'actuar com a eina normalitzadora, promocionant el català en tots i cadascun dels seus espais. Una altra manera d'actuar ni s'entendria ni s'ajustaria als seus preceptes fundacionals.


    • Caldria fer cursos de formació en català per a gent castellanoparlant o nouvinguda amb l'argot comercial, amb petites píndoles del català al comerç. Valoritzar que els establiments atenguin en català, com un plus.


    • Identificar, de manera visual a l'aparador, els establiments que t'atenen en català.


    • Apel·lar a la responsabilitat del client. Que sigui exigent amb el comerciant a l'hora de demanar-li, gairebé exigir-li, que l'atengui en català.


    • Cal posar el focus en els drets del catalanoparlants en el sector comercial. Que no es vegin alterats en cap situació.


    • Els comerciants no haurien de sentir cap tipus de complex pel fet de demanar que s'utilitzi el català. Els nacionalistes excloents de l'altra banda son pocs. Si fem les coses bé no hem de patir per l'impacte que una determinada manera de fer, a nivell lingüístic, pot tenir sobre el nostre negoci.


    • Al final el que demanem és una cosa absolutament normalitzada arreu del món, que als comerços la gent atengui al client amb la seva llengua, el català.


    • Fer més visibles les empreses d'èxit, grans i petites, que utilitzin el català majoritàriament. L'administració les hauria de reconèixer públicament posant-les d'exemple i referència.


    •  Fer recompte i valoritzar tot el comerç en línia en català.


    •  Ressaltar experiències d'empreses que no feien ús del català i que van incorporar-lo, progressivament, a les seves comunicacions fins arribar a un nivell de normalitat remarcable.


    •  Realitzar de manera sostinguda en el temps la campanya de promoció d'ús del català. Potser creiem que era un recurs que ja no calia. Però més que mai és important tornar a realitzar campanyes d'aquest tipus que impactin en tota mena de mitjans de comunicació i a les xarxes socials.


    • Busca aliats castellanoparlants amb aquest objectiu que n'hi ha molts.


    • Establir per llei que a tots els comerços s'ha d'atendre en català, i demanar a l'administració que així ho exigeixi.


    •  Les tecnologies també han de tenir un protagonisme el català, i és una feina del català.


    •   No perdre mai la militància. I actuar de prescriptors. Cal explicar-nos molt.


    •   Exercim la responsabilitat unipersonal. Fem allò que ens toca.
    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>AUTORIA: CAMBRA DE COMERÇ, INDÚSTRIA, SERVEIS I NAVEGACIÓ DE REUS</p><p>CONTINGUT:</p><p>- PROPOSTES DE MILLORA que traslladen els assistents</p><ul><li>Tothom coincideix en la importància i el pes específic de TV3 a l'hora de posar en valor la llengua. Es considera que La Nostra tenia una funció específica, i que l'ha perduda. I cal que recuperi l'esperit inicial, el d'actuar com a eina normalitzadora, promocionant el català en tots i cadascun dels seus espais. Una altra manera d'actuar ni s'entendria ni s'ajustaria als seus preceptes fundacionals.</li></ul><p><br></p><ul><li>Caldria fer cursos de formació en català per a gent castellanoparlant o nouvinguda amb l'argot comercial, amb petites píndoles del català al comerç. Valoritzar que els establiments atenguin en català, com un plus.</li></ul><p><br></p><ul><li>Identificar, de manera visual a l'aparador, els establiments que t'atenen en català.</li></ul><p><br></p><ul><li>Apel·lar a la responsabilitat del client. Que sigui exigent amb el comerciant a l'hora de demanar-li, gairebé exigir-li, que l'atengui en català.</li></ul><p><br></p><ul><li>Cal posar el focus en els drets del catalanoparlants en el sector comercial. Que no es vegin alterats en cap situació.</li></ul><p><br></p><ul><li>Els comerciants no haurien de sentir cap tipus de complex pel fet de demanar que s'utilitzi el català. Els nacionalistes excloents de l'altra banda son pocs. Si fem les coses bé no hem de patir per l'impacte que una determinada manera de fer, a nivell lingüístic, pot tenir sobre el nostre negoci.</li></ul><p><br></p><ul><li>Al final el que demanem és una cosa absolutament normalitzada arreu del món, que als comerços la gent atengui al client amb la seva llengua, el català.</li></ul><p><br></p><ul><li>Fer més visibles les empreses d'èxit, grans i petites, que utilitzin el català majoritàriament. L'administració les hauria de reconèixer públicament posant-les d'exemple i referència.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Fer recompte i valoritzar tot el comerç en línia en català.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Ressaltar experiències d'empreses que no feien ús del català i que van incorporar-lo, progressivament, a les seves comunicacions fins arribar a un nivell de normalitat remarcable.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Realitzar de manera sostinguda en el temps la campanya de promoció d'ús del català. Potser creiem que era un recurs que ja no calia. Però més que mai és important tornar a realitzar campanyes d'aquest tipus que impactin en tota mena de mitjans de comunicació i a les xarxes socials.</li></ul><p><br></p><ul><li>Busca aliats castellanoparlants amb aquest objectiu que n'hi ha molts.</li></ul><p><br></p><ul><li>Establir per llei que a tots els comerços s'ha d'atendre en català, i demanar a l'administració que així ho exigeixi.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;Les tecnologies també han de tenir un protagonisme el català, i és una feina del català.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;&nbsp;No perdre mai la militància. I actuar de prescriptors. Cal explicar-nos molt.</li></ul><p><br></p><ul><li>&nbsp;&nbsp;Exercim la responsabilitat unipersonal. Fem allò que ens toca.</li></ul>"]
Autoria de la versió
Avatar Suport a la dinamització
Versió creada el 04/08/2022 11:22

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes