" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Phase 3 of 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Process phases

Aprendre el català amb el castellà i més llengües: intercomprensió

25/09/2022 20:23  

L’alternativa de les llengües petites o mitjanes no és lluitar pel nombre d’hores, no és blindar-se. L’alternativa intel·ligent és suscitar en els alumnes la voluntat (emotiva) i el coneixement (cognitiu) de parlar el català i totes les llengües. Així, articular una llengua comuna, la del territori amb les llengües presents i amb llengües transnacionals actives. Fer de la llengua comuna la llengua d’intercomprensió amb les altres llengües. Això és pedagogia de l’ensenyament de llengües tan antiga com que ho va iniciar Comenius amb Ianua linguarum reserata (La porta oberta de les llengües) i que avui hem de desenvolupar com assenyala el Consell d’Europa (2001) fent l’ensenyament plurilingüe en una societat mutilingüe. És una decisió política avalar una pedagogia de l’ensenyament de llengües que es fonamenta en estudis de lingüística comparativa, de neurofisiologia i de sociolingüística. [Fragment de: Diari de l'educació de 22.05.2022].

https://diarieducacio.cat/les-llengues-en-guerra-catala-i-castella-i-altres-que-es-van-minoritzant-dia-a-dia/?hilite=Mart%C3%AD+Teixid%C3%B3

Endorsements count0

Reference: II-PROP-2022-09-84803
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84803/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84803/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Related images

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...