Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu
Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social
Llengua, cultura i patrimoni
AUTORIA: Àrea de Cultura i Política Lingüística de l'Ajuntament de Reus
CONTINGUT:
1. Incloure més activitats en l'actual currículum d'Educació, per exemple, de l'àmbit del patrimoni cultural. Facilitar l'accés a grups escolars, fer accessibles tallers i altres propostes educatives, especialment adreçades a aquells grups amb dificultats econòmiques que no tenen accés a la cultura.
2. Com atraure el públic més jove? Com generar nou públic? Com aconseguir que el nou públic consumeixi més cultura? Com fidelitzar aquest nou públic? Trobar líders i 'influencers' d'entre els seus seguidors i seguidores.
3. Donar continuïtat a cicles de cinema en català, com el CINC, i impulsar altres accions per facilitar que el públic pugui veure cinema en català. El CINC, cicle de cinema infantil i familiar en català, és una iniciativa de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per fer créixer l'oferta i el consum de cinema infantil en català, amb la col·laboració del CPNL i diversos ajuntaments, institucions, entitats i cinemes. A Reus, durant catorze anys, han gaudit de les pel·lícules en català del cicle 18.758 persones i s'han fet 129 projeccions. Això demostra que si hi ha oferta hi ha públic per veure cinema en català.
4. Incentivar la convocatòria de concursos d'idees per promoure l'ús del català en qualsevol àmbit. Premiar les idees i desenvolupar-les. Hi ha experiències interessants i reeixides.
5. Promoure de forma periòdica diagnosis que permetin avaluar l'estat de la llengua, especialment pel que fa a l'ús oral (també l'escrit) en l'atenció al públic. Sense aquestes dades actualitzades no se'n pot fer el seguiment que pertoca.
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...