Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu per a l'elaboració del IV Pla Integral del Poble Gitano

Procés participatiu per a l'elaboració del IV Pla Integral del Poble Gitano

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

Educació

11/04/2017 02:00  
Cal tenir en compte que no existeix un cens oficial d'habitants gitanos, de manera que les xifres varien segons es consulti una font o una altra.Nosaltres seguirem les dades aportades per J.P. Liégeois, responsable del centre d'Investigacions Gitanes de la Universitat René Descartes de Paris i reconegut assessor de la Comissió Europea i del Consell d'Europa en qüestions que afecten el poble gitano. Per a l'Estat Espanyol varia entre 1.000.000-850.000 persones i entre 8.700.000-7.200.000 per al conjunt d'Europa. Tenir un cens més acurat seria per tant una primera mesura a realitzar. A - Quines mesures creus que s’han d’aplicar per incrementar l’escolarització a l’educació infantil de nenes i nens gitanos de 0 a 6 anys? Diferents accions: 1.- Incrementar l'escolarització 0-6 passa perquè totes les comunitats amb presència de gitanos i gitanes tinguin un accès fàcil a l'escolarització. Barris on els gitanos o gitanes tenen una important presència avui no disposen de cap escola bressol pública. Exemple paradigmàtic barri de la Mina de Sant Adrià de Besòs on el pla de transformació del Barri de la Mina inclou una reserva d'espai però és una de les accions que no s'han realitzat com a prioritària malgrat que que hauria d'haver estar pel seu impacte socialitzador i alliberament de sobretot la part cuidadora femenina per afavorir l'ingrés en el mercat de treball o continuitat dels estudis. 2.- Evidentment les retallades i la manca de suport en el finançament de les escoles bressol municipals per part del govern de la Generalitat ha posat encara més trabes a l'accés de les persones més vulnerables inclos els gitanos i gitanes. Cal per tant revertir les retallades i invertir en l'etapa infantil d'educació de manera decidida. 3.- Igual que existeix el concepte d'Institut escola hauria de fomentar-se els espais educatius 0-6 anys on les escoles bressols ubicades en espais de necessitats especials, com pot ser àmbits de població gitana, ofereixin tota l'etapa educativa infantil en un mateix espai amb continuitat ja que és tracta d'una etapa amb necessitats especials. 4.- Un programa de beques, subvencions i ajuts més complert i associat a compromisos de d'assistència són eines que afavoreixen incrementar l'escolarització. B - Com es podria reduir l’absentisme i l’abandonament escolar i incrementar l’èxit educatiu entre l’alumnat gitano a primària i secundària? 1.- Actualment la xarxa d'escoles pública no ofereix de manera normalitzada el concepte d'institut escola, reservant-se aquesta figura a centres puntuals amb dinàmiques específiques i complexes amb necessitats especia
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-04-75237

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pla-integral-poble-gitano/f/2195/proposals/75237/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pla-integral-poble-gitano/f/2195/proposals/75237/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes