" class="part-icon-bars">

Pla nacional del llibre i la lectura

Reconsiderarem supòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per incrementar els índexs de lectura i l’hàbit lector

Fase 2 de 2
Retorn 11/12/2022 - 15/01/2023
Fases del proceso

Lectura a les aules contemplada per currículum

27/10/2022 16:17  
Aceptadas

Tenint en compte que el Dept. d'Educació, amb la implantació de la nova llei educativa, ha deixat que l'autonomia dels centres gestioni una part substancial de l'horari, caldria que un percentatge d'aquest horari fos ineludiblement dedicat a la lectura per part tots els centres educatius:

  • Destinar unes hores determinades a la lectura lliure, per gaudi.
  • Destinar unes hores a la lectura guiada per part dels docents.
  • En pro d'aquestes lectures guiades, formacions específiques pel professorat destinades a aquest guiatge, similars a la d'enguany amb les TIC. Qualsevol docent prescriptor i guia de lectures ha d'estar preparat en aquest aspecte.
  • Dotar el professorat d'eines per saber què fer a partir de les lectures: com interactuar-hi, com compartir-les, com crear teixit literari i, en darrera instància, com avaluar-les.


Si la gestió de les lectures es deixa a la lliure disposició dels centres, ens trobem amb situacions com les actuals:

  • Manca de biblioteques de centre.
  • Obsolescència dels fons.
  • Infradotació econòmica per dotar i renovar aquests fons.
  • Professionals no especialistes gestionant les hores de lectura.
  • Manca d'interacció amb les lectures;previ, durant i posterior.


Tenint en compte la transversalitat de la lectura en tots els camps de coneixement, és més que arriscat deixar que cada centre faci la seva lliure interpretació en tots els àmbits d'aplicació, com succeeix actualment.

Esta propuesta ha sido aceptada porque:

Benvolgut,

Gràcies per fer-nos arribar la vostra proposta al Pla nacional del llibre i la lectura a través del portal Participa gencat.

El paper i el temps de lectura a les aules ha estat àmpliament debatut en molts dels grups de treball. Afegim la vostra aportació al Grup de treball “Els lectors i l’accés inicial a la lectura” perquè pugui ser debatuda a l’hora d’establir quines han de ser les accions prioritàries que ha d’incorporar el PNLL per aconseguir incrementar els hàbits i índexs de lectura, especialment en català.

Atentament,

Número de adhesiones2

Referencia: II-PROP-2022-10-85819
Versión 2 (de 2) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pla-nacional-llibre/f/3593/proposals/85819/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pla-nacional-llibre/f/3593/proposals/85819/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...