Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Changes at "Millorar les accions formatives a les escoles vinculades a la sostenibilitat com a motor de canvi."

Avatar: Suport a la Dinamització Suport a la Dinamització

Title (Català)

  • +Millorar les accions formatives a les escoles vinculades a la sostenibilitat com a motor de canvi.

Title (Castellano)

Title (Aranès)

Title (English)

Body (Català)

  • +

    Fer que l’escola obligatòria esdevingui un catalitzador de canvi millorant les accions formatives a les escoles. Cal alimentar la consciència social de la joventut. L’escola en la seva etapa obligatòria, tan primària com secundària, és un espai clau per treballar la formació, educació i sensibilització de la població infantil en relació a la transició energètica i el canvi climàtic. I en aquest àmbit hi ha limitacions efectives per poder incidir i treballar amb les escoles perquè el Departament d'Ensenyament no està permetent fer certes actuacions als centres educatius, per això seria interessant implicar-lo també en el PINECCAT30. L'educació és un motor de canvi. Cal apostar per l'educació com a forma de transmissió de coneixement. Cada any estem en contacte amb a molts alumnes que poden ser corretges de transmissió de la informació. El CO2 és molt imperceptible, no reacciona i costa veure que és nociu. Si la gent no és conscient dels riscos, resulta molt difícil actuar. Tot i això s’està treballant en aquest temes, però encara és molt recent.

    Per fer que els centres escolars poguessin ser aquests elements catalitzadors del canvi caldria, en primer lloc, revisar i millorar els currículums per oferir una formació adequada per explicar millor quina és la situació actual a nivell climàtic, què és la transició energètica, l’estalvi energètic, les energies renovables, etc. Caldria, en segon lloc, millorar la capacitació del professorat en relació a aquestes temàtiques. En tercer lloc, caldria fer accions de sensibilització específiques en l’àmbit escolar, igual que es fan sobre altres temàtiques per incidir en valors i comportaments dels infants. En darrer lloc, seria important que el propi entorn de l’escola, les instal·lacions, les tecnologies, els equipaments, fossin coherents amb allò que s’ensenya i amb aquesta lògica de transició energètica i fossin també refugis climàtics. En aquest sentit, hi ha programes com el projecte 50/50, que incentiva l'estalvi energètic en escoles i instituts a partir de l'aplicació de bones pràctiques en l'ús i gestió de l'energia, que poden ser un bon exemple d’acció a tirar endavant.

Body (Castellano)

Body (Aranès)

Body (English)

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share