Pla territorial parcial del Penedès
PTP Penedès
Seminari amb experts 4. Les infraestructures
19
Novembre 2020
19:00 - 20:30
Referència: II-MEET-2020-09-399
Versió 24 (de 24) veure altres versions
Vídeo de la sessió:
Ponents
-
Xavier Flores. Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat
Les infraestructures de mobilitat al Penedès
-
Joan Prat. Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà
El transport urbà al Penedès
-
Jaume Casañas. Pro Vegueria Penedès
Les infraestructures i la cohesió del territori
-
Pau Batlle. SOS Penedès integrat dins Pro Vegueria Penedès
El model territorial i les infraestructures
Respostes seminari infraestructures pdf 298 KB
Respostes a algunes qüestions plantejades per escrit a l’equip redactor del Pla territorial parcial del Penedès, durant la sessió d'experts sobre infraestructures del procés participatiu del passat 19 de novembre, que no es van poder respondre aquell dia durant la sessió virtual.
Zoom
Av. Josep Tarradellas
Av. Josep Tarradellas
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb SBB
Correcte, estan força vinculades les infraestructures i el models socioeconòmic. Proposem xarxes tancades en el Penedès? De que es viurà? Si volem progressar econòmicament també han d'haver infraestructures amb capacitat i distància. Racionalitzem el transport. I això es diu logística. O omplirem les xarxes locals de camions gairebé buits per arribar a les (poques) terminals (no adaptades a tota mercaderia) o als ports? Perquè les infraestructures es poden fer amb seny, respectuoses i que promoguin un transport sostenible
A7/N340/C15/Eix Transversal Ferroviari/Tercer fil ferroviari.
No n'hi ha prou d'infraestructures passants?
Potser cal millorar la xarxa existent abans de plantejar-ne de noves.
Tens raó, però cal fer que aquestes infraestructures accessibles al Penedès, per evitar la saturació de la xarxa local, la seva congestió i els recorreguts poc eficients fins els punts actuals de connexió. On carreguem al ferrocarril, perquè a la terminal a més de connexió, ha d'estar adequada a la seva càrrega i descàrrega al tipus de mercaderia
Estem parlant a 18 anys vista i si es vol descarbonitzar, el tren és bàsic. Si tots els trens de mercaderies han de passar per la via de rodalies amb tercer fil, matarem les rodalies. Per això sembla lògic que el Pla prevegi que en un cert moment caldrà tenir un altra pas de mercaderies pel centre de Catalunya, aprofitant potser la línia de Lleida cap a Cervera, fent de nou el pas per Igualada i cap a Martorell.
Estic d'acord que el tercer fil és una solució de trams extrems i no de trams centrals, per la seva difícil convivència amb les rodalies, però si bé preferiria aprofundir si la solució és o no és la nova línia Lleida Cervera, que té ja un PDU, cal també tenir en compte que estem parlant de molts més anys que 18!!!!!
Carregant els comentaris ...