" class="part-icon-bars">

Pla territorial parcial del Penedès

PTP Penedès

Fase 3 de 3
Elaboració d'informes de resum d'aportacions 01-12-2020 - 26-02-2021
Veure les fases

Seminari amb experts 4. Les infraestructures

Avatar: Trobada oficial Trobada oficial
15/09/2020 15:51   9 comentaris
19 Novembre 2020
19:00 - 20:30
Referència: II-MEET-2020-09-399
Versió 24 (de 24) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2953/meetings/399/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2953/meetings/399/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>


Vídeo de la sessió:




Ponents



  • Xavier Flores. Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat

Les infraestructures de mobilitat al Penedès



  • Joan Prat. Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà

El transport urbà al Penedès



  • Jaume Casañas. Pro Vegueria Penedès

Les infraestructures i la cohesió del territori



  • Pau Batlle. SOS Penedès integrat dins Pro Vegueria Penedès

El model territorial i les infraestructures


Respostes seminari infraestructures pdf 298 KB


Respostes a algunes qüestions plantejades per escrit a l’equip redactor del Pla territorial parcial del Penedès, durant la sessió d'experts sobre infraestructures del procés participatiu del passat 19 de novembre, que no es van poder respondre aquell dia durant la sessió virtual.




Zoom
Av. Josep Tarradellas

Detalls del comentari

Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Conversa amb SBB

Correcte, estan força vinculades les infraestructures i el models socioeconòmic. Proposem xarxes tancades en el Penedès? De que es viurà? Si volem progressar econòmicament també han d'haver infraestructures amb capacitat i distància. Racionalitzem el transport. I això es diu logística. O omplirem les xarxes locals de camions gairebé buits per arribar a les (poques) terminals (no adaptades a tota mercaderia) o als ports? Perquè les infraestructures es poden fer amb seny, respectuoses i que promoguin un transport sostenible

A7/N340/C15/Eix Transversal Ferroviari/Tercer fil ferroviari.
No n'hi ha prou d'infraestructures passants?
Potser cal millorar la xarxa existent abans de plantejar-ne de noves.

Tens raó, però cal fer que aquestes infraestructures accessibles al Penedès, per evitar la saturació de la xarxa local, la seva congestió i els recorreguts poc eficients fins els punts actuals de connexió. On carreguem al ferrocarril, perquè a la terminal a més de connexió, ha d'estar adequada a la seva càrrega i descàrrega al tipus de mercaderia

Estem parlant a 18 anys vista i si es vol descarbonitzar, el tren és bàsic. Si tots els trens de mercaderies han de passar per la via de rodalies amb tercer fil, matarem les rodalies. Per això sembla lògic que el Pla prevegi que en un cert moment caldrà tenir un altra pas de mercaderies pel centre de Catalunya, aprofitant potser la línia de Lleida cap a Cervera, fent de nou el pas per Igualada i cap a Martorell.

Estic d'acord que el tercer fil és una solució de trams extrems i no de trams centrals, per la seva difícil convivència amb les rodalies, però si bé preferiria aprofundir si la solució és o no és la nova línia Lleida Cervera, que té ja un PDU, cal també tenir en compte que estem parlant de molts més anys que 18!!!!!

Carregant els comentaris ...