" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia per regular la formació de persones estrangeres en centres de treball en el marc dels programes formatius adreçats a col·lectius vulnerables

Consulta pública prèvia per regular la formació de persones estrangeres en centres de treball en el marc dels programes formatius adreçats a col·lectius vulnerables

Fase 2 de 2
Retorn 28/11/2017 - 29/11/2017
Veure les fases
Ajuda

Son debats estructuradi sus politiques publiques entà incorporar es votzes dera ciutadania enes decisions deth Govèrn. Eth Govèrn aquerís eth compromís d’escotar-les, incorporar-les quan sigue procedent e explicar entara ciutadania es decisions prenudes, enriquides damb aguesta participacion.


Podetz hèr es vòstes aportacions en linha, assistir a sessions presenciaus o consultar es aportacions d’auti participaires.

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

Consulta pública prèvia per regular la formació de persones estrangeres en centres de treball en el marc dels programes formatius adreçats a col·lectius vulnerables

La Llei 10/2010, del 7 de maig, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya crea i regula el servei de primera acollida dels immigrats i els retornats a Catalunya. Aquesta llei ha sigut objecte de desplegament reglamentari pel Decret 150/2014, de 18 de novembre, dels serveis d'acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya.


En aquest marc legal, la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania (SIMC) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies promou, amb la col·laboració d’entitats públiques i privades, programes de formació i inserció sociolaboral de persones estrangeres immigrades, amb la finalitat d’afavorir el seu accés al mercat de treball, donar-los eines per assolir l’autonomia personal i promoure la seva integració en la dinàmica local.


Els principals col·lectius destinataris d’aquesta formació són:




En termes generals, s’inclourien els programes formatius adreçats a persones estrangeres amb expectatives d’assolir una regularització administrativa i una inserció sociolaboral estables.


D’entre aquests programes es destaca el Programa de Reincorporació al Treball (PRT) que se centra en tres mòduls formatius:




En aquest sentit, la formació en centres de treball en l’àmbit dels programes formatius, en tant que pràctiques no laborals, permet fer conèixer a l’alumnat la realitat del món productiu per tal d’enfocar el seu projecte de futur professional i millorar les seves possibilitats d’inserció laboral.


Atès que les pràctiques són l’element de connexió entre aquestes formacions i els sectors professionals, es fa necessària la regulació de la formació pràctica en centres de treball en el marc dels programes formatius de la SIMC per garantir-ne la qualitat i l’eficàcia, així com assegurar la col·laboració entre empreses, centre de formació i alumnat. 


És imprescindible donar a les pràctiques una finalitat exclusivament formativa. La disposició que es proposa conté elements configuradors de la relació centre de formació-alumne-empresa, elements que hauran de quedar expressats també en el conveni que formalitzi l'estada de formació pràctica de l'alumne en el centre de treball, i que fixi les responsabilitats de l'empresa i l'entitat formadora. 


En conseqüència, amb aquesta iniciativa és pretén incrementar el grau de certesa jurídica per a totes les parts implicades, garantint que les pràctiques que es desenvolupin no tenen, en cap cas, caràcter laboral.


 


 

Àrea Departament de Drets Sociaus
Disposa de retorn
Data de finalització Lo 7 de setembre de 2017
Referència: II-PART-2017-08-94

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/regular-formacio-persones-estrangeres/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/regular-formacio-persones-estrangeres/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadístiques

Encara no hi ha estadístiques.