Dates amb sentit 'Mira, Olora, Tasta' (Too Good To Go)
‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta' és una iniciativa impulsada per Too Good To Go, el moviment i app que lluita contra el malbaratament alimentari, que pretén sensibilitzar i conscienciar als consumidors per fer front al malbaratament d'aliments generat per la confusió que hi ha a l'hora d'interpretar de manera correcta la data de consum preferent.
L'etiquetatge de dates dels aliments és responsable del 10% de tot el menjar que es malbarata a Europa, segons un estudi realitzat per la Comissió Europea. Aquest problema és degut en part a la gran confusió que hi ha entre els consumidors a l'hora d'interpretar correctament les dates marcades en els productes. Per aquest motiu, des de Too Good To Go, presentem la iniciativa ‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta' amb la qual fem una crida de feina conjunta a les marques del sector de l'alimentació i als consumidors per acabar amb aquesta confusió i posar fre al malbaratament de menjar sense cap sentit.
Aquesta iniciativa, llançada l'abril del 2021 i acompanyada d'una gran campanya de comunicació, consisteix en la incorporació voluntària d'un petit segell o distintiu dissenyat per Too Good To Go en els envasos dels productes amb data de consum preferent. D'aquesta manera, la missió principal és facilitar la identificació visual de productes marcats amb consum preferent així com recordar al consumidor que, abans de llençar un aliment, faci ús dels seus sentits (mirar, olorar i tastar) per evitar desaprofitar el producte si encara segueix en bon estat.
‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta' forma part d'una iniciativa global que Too Good To Go ha activat en altres països com França, Alemanya, Dinamarca, Regne Unit i Àustria, entre altres països on actualment s'està treballant, i a la qual ja s'hi han sumat més de 300 empreses de la indústria alimentària a nivell nacional i internacional. A Espanya, un total de 40 marques del sector s'han adherit fins ara a la iniciativa amb més de 500 referències. Totes elles ja inclouen o inclouran progressivament aquest nou distintiu als envasos de molts dels seus productes amb data de consum preferent i s'espera que se sumin més marques en els propers mesos. El darrer any, només a Espanya, el distintiu ja s'ha imprès en més de 100 milions d'envasos de productes.
Responsable implementació: Too Good To Go
Altres agents implicats: fabricants i productors del sector de l'alimentació
Àmbit d'aplicació: llars i indústria agroalimentària
Més informació: www.mirahueleprueba.es
Compartís