Elaboració d’una APP d’integritat
#AppIntegritat Procés per la construcció de dilemes sobre conductes íntegres.
Acerca de este proceso
Este proceso pertenece a Proceso
La Secretaria de Govern Obert impulsa i promou la integritat en l'administració pública i el sector públic, així com la participació ciutadana. Actualment, hi té adscrit el Programa de suport a la implementació de l’Estratègia contra la corrupció i d’enfortiment de la integritat pública, que segueix les recomanacions d’organismes internacionals com Nacions Unides, l’OCDE i Transparència Internacional.
L’Estratègia va ser aprovada per Acord de Govern de 15 de gener de 2020 i preveu “Fer una campanya de sensibilització i informació, que inclogui el desenvolupament d'una app sobre integritat pública i les conseqüències socioeconòmiques de la corrupció”. L’app s’adreçarà a la ciutadania per tal que reflexioni sobre els dilemes ètics i els riscos, causes i conseqüències de la corrupció, així com per generar consciència ètica, amb dos objectius:
Sensibilitzar sobre la importància de contribuir individualment a l'impuls de la integritat col·lectiva i el bé comú.
Prendre consciència que les males conductes en l'àmbit quotidià impacten negativament en la societat.
Per aconseguir que l’app s’adapti a la cultura política i percepcions de la ciutadania de Catalunya i la seva diversitat, s’obre un procés participatiu amb tres grups de ciutadania a Cerdanyola del Vallès, Móra d’Ebre i Girona, respectivament.
El procés consta de dues parts.
- Constitució de grups de ciutadania diversa, a qui se li preguntarà sobre els dilemes ètics que viuen en l'espai públic.
- Un taller amb entitats, persones expertes i treballadores de les administracions públiques que tractarà els dilemes sorgits en els grups ciutadans.
Estructura:
1. Debat amb grups de ciutadania diversa sobre els dilemes ètics, tipus de conseqüències i missatges informatius.
2. Elaboració d’un informe intermedi amb les conclusions dels grups de ciutadania.
3. Debat amb persones expertes, entitats implicades en la integritat i persones que treballen en l’administració, a partir de l’informe intermedi.
4. Elaboració d’un informe definitiu, estructurat per a ser utilitzat en la definició dels dilemes amb plena consciència de les seves conseqüències i la manera com comunicar-los a la ciutadania.
5. Un informe de retorn on s'explicarà i es motivarà l'ús de les propostes contingudes en l’informe de resultats en el disseny de l’app. Aquest informe es retornarà a les persones participants amb el contingut definitiu i la motivació de les tries realitzades.
Compartir: