Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu sobre l’avaluació del compliment de les obligacions de transparència.

Debatre sobre avaluació per a millorar la transparència de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Fase 4 de 4
Fase de retorn 01/12/2019 - 29/04/2020
Veure les fases

Resposta que donem a la ciutadania

07/11/2019 10:34  
En avaluació
Un cop més, el llenguatge és un element clau i s’hauria de mesurar bé com utilitzar un llenguatge planer, i sobretot evitar l’argot legal que fa la lectura molt feixuga. Hi ha consens en que aquest és un repte no fàcil de resoldre, perquè el llenguatge legal és feixuc però no deixa gaire lloc a matisos, cosa que no passa amb el llenguatge col·loquial. Durant els debats s’aborda la resposta que l’Administració ha de donar a la ciutadania. Es destaca que el valor objectiu que es busca és la proximitat -respondre a tothom i d’una manera ràpida, planera i personalitzada-, però aviat es veu que és pràcticament impossible per l’ingent volum de recursos que requereix. Es valoren diverses possibilitats, com les respostes agrupades, demanar explícitament qui vol rebre una resposta i requerir que es registri, etc.

S'està avaluant aquesta proposta

En el cas que s’acabi implementat al Portal de la transparència allò esmentat en la proposta Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència, és a dir, poder participar-hi i fer-hi l’avaluació, tant en les preguntes obertes com en el qüestionari d’avaluació, el compromís és fer-ho amb un llenguatge planer i comprensible per a tothom. En aquest sentit, la Direcció General d’Atenció Ciutadana lidera i impulsa les polítiques d’accessibilitat web i de l’ús de llenguatge fàcil aplicables en la comunicació corporativa de la Generalitat de Catalunya.

El compromís és valorar les propostes, observacions i suggeriments que es puguin fer mitjançant el Portal de la transparència sobre l’avaluació de les obligacions de transparència, i donar-hi resposta. Això queda vinculat a la implementació d’aquesta funcionalitat al Portal segons el compromís indicat en la proposta Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència.  

 Les respostes donades a la ciutadania poden ser genèriques o individualitzades, segons resulti més adient i es valori en cada cas.

Referència: II-PROP-2019-11-76790
Versió 2 (de 2) veure altres versions

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/AvalTransparencia/f/2624/proposals/76790/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/AvalTransparencia/f/2624/proposals/76790/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes