Procés participatiu sobre el Codi ètic del servei públic de Catalunya
#codieticserveipublic L'ética al servei del servei públic a la Catalunya del s. XXI
La persona, el primer valor
La següent proposta vol incidir en contemplar la persona en tota la seva multidimensionalitat i complexitat, és a dir, tenint en compte les seves necessitats, ja siguin d'ordre cognitiu, psicològic, emocional, laboral, cultural, afectiu, etc. Perquè justament la manca d'empatia vers l'alteritat és el que genera conflicte, rebuig o indiferència. Aquesta qualitat humana que permet ser just amb l'altre, donar-li allò que realment li correspon, tot abandonant l'egocentrisme pel servei a la persona.
Llistat d'adhesions
Esmenes (1)
Esmena
En avaluació
Hem de contemplar a la persona en tota la seva multidimensionalitat, diversitat i identitat, és a...
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Bona tarda, crec que és indispensable que en formi part. No es pot dissociar la complexitat humana de la centralitat de les persones i el respecte pels seus drets. L'actitud de servei a l'altre dignifica la voluntat humana en el sentit que es dóna valor al que realment és significatiu al temps que permet créixer com a persona i com a comunitat. És un reconeixement a la identitat individual i a les seves necessitats. Precisament, en l'actitud de servei és on rau l'oportunitat de la reflexivitat i reciprocitat humanes, condició indispensable per al creixement col.lectiu.
Carregant els comentaris ...