" class="part-icon-bars">

Procés participatiu sobre el Codi ètic del servei públic de Catalunya

#codieticserveipublic L'ética al servei del servei públic a la Catalunya del s. XXI

Fase 4 de 4
Retorn 01/06/2020 - 30/06/2020
Fases del procés

El Codi aspira a ser útil

Avatar: Proposta oficial Proposta oficial
30/04/2020 12:53  
Proposta del document elaborat pel Comitè El Codi aspira a ser útil. Per aconseguir-ho, ha de ser proper a les declaracions, decisions i accions del dia a dia de les servidores i els servidors públics i ha d’esdevenir una guia de reflexió, orientació i consulta sobre les pràctiques que desenvolupen.
Esmenar Proposta Milloreu aquest proposta modificant la seva title i body
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2020-04-78318
Versió 2 (de 2) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/CodiEticServeiPublicCAT/f/2786/proposals/78318/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/CodiEticServeiPublicCAT/f/2786/proposals/78318/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

1 a favor (100.0%)

author-avatar Carles Anson

A favor  Si tenim clar que volem que aquest codi sigui útil, considero que ni que sigui en el preàmbul, caldria recalcar la necessitat que des de les diferents administracions públiques en aquest "llarg procés de difusió, coneixement, interiorització i assumpció" es promogui la FORMACIÓ en valors dels servidors i servidores públiques i potser, perquè no, s'inclogui també aquesta perspectiva en els processos de selecció.

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Detalls del comentari

Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Un altre factor a tenir en compte per a garantir l'aplicabilitat del codi es la necessitat de que sigui PRESENT en el dia a dia, no pot quedar en un document merament de consulta, sino que s'ha de parlar del conflicte ètic obertament en els equips i això requereix un canvi a la nostra cultura (hi ha cert tabú en parlar de dilemes morals), s'ha de normalitzar la comunicació de que el conflicte existeix, i que demanar ajuda, o eines per a la seva gestió es quelcom habitual, els caps d'equip poden ser una eina facilitadora per arribar a aquesta normalització.

Carregant els comentaris ...