" class="part-icon-bars">

Proceso participativo sobre el Código ético del servicio público de Cataluña

#codieticserveipublic La ética al servicio de los servicios públicos de la Cataluña del s. XXI.

Fase 4 de 4
Retorno 01/06/2020 - 30/06/2020
Fases del proceso

El Codi aspira a ser útil

Avatar: Propuesta oficial Propuesta oficial
30/04/2020 12:53  
Proposta del document elaborat pel Comitè El Codi aspira a ser útil. Per aconseguir-ho, ha de ser proper a les declaracions, decisions i accions del dia a dia de les servidores i els servidors públics i ha d’esdevenir una guia de reflexió, orientació i consulta sobre les pràctiques que desenvolupen.
Enmendar Propuesta Mejora este propuesta modificando su title y body
Número de adhesiones0

Referencia: II-PROP-2020-04-78318
Versión 2 (de 2) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/CodiEticServeiPublicCAT/f/2786/proposals/78318/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/CodiEticServeiPublicCAT/f/2786/proposals/78318/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

1 a favor (100.0%)

author-avatar Carles Anson

A favor  Si tenim clar que volem que aquest codi sigui útil, considero que ni que sigui en el preàmbul, caldria recalcar la necessitat que des de les diferents administracions públiques en aquest "llarg procés de difusió, coneixement, interiorització i assumpció" es promogui la FORMACIÓ en valors dels servidors i servidores públiques i potser, perquè no, s'inclogui també aquesta perspectiva en els processos de selecció.

0 en contra (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Conversación con Carles Anson
A favor  

Si tenim clar que volem que aquest codi sigui útil, considero que ni que sigui en el preàmbul, caldria recalcar la necessitat que des de les diferents administracions públiques en aquest "llarg procés de difusió, coneixement, interiorització i assumpció" es promogui la FORMACIÓ en valors dels servidors i servidores públiques i potser, perquè no, s'inclogui també aquesta perspectiva en els processos de selecció.

Gràcies @carlesanson . La importància de la formació i els processos de selecció es vincula estretament amb l'aplicabilitat del Codi Ètic. Creus que hi ha altres factors a tenir en compte per a garantir l'aplicabilitat del Codi?

Un altre factor a tenir en compte per a garantir l'aplicabilitat del codi es la necessitat de que sigui PRESENT en el dia a dia, no pot quedar en un document merament de consulta, sino que s'ha de parlar del conflicte ètic obertament en els equips i això requereix un canvi a la nostra cultura (hi ha cert tabú en parlar de dilemes morals), s'ha de normalitzar la comunicació de que el conflicte existeix, i que demanar ajuda, o eines per a la seva gestió es quelcom habitual, els caps d'equip poden ser una eina facilitadora per arribar a aquesta normalització.

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...