Procés participatiu sobre el Codi ètic del servei públic de Catalunya
#codieticserveipublic L'ética al servei del servei públic a la Catalunya del s. XXI
Objectivitat, imparcialitat i veracitat
Proposta del document elaborat pel Comitè
El servei públic s’ha de dur a terme de manera diligent i justa, sense supeditar-lo a prejudicis i tractes de favor. Així, les servidores i els servidors públics de Catalunya han de desenvolupar la seva tasca amb imparcialitat, entesa com a desinterès subjectiu i equanimitat, i sense cap tipus de discriminació o tracte de favor; transparència, amb la possibilitat d’exposar i explicar les seves accions sempre quan escaigui; i amb integritat, actuant d’acord amb l’ordenament jurídic i els valors ètics i socials, essent incorruptibles i alertant de les pràctiques reprovables.
En la seva relació amb els mitjans de comunicació, les servidores i els servidors públics de Catalunya han de desenvolupar la seva tasca informant els mitjans de comunicació sobre les polítiques públiques que es duen a terme de manera clara, imparcial, puntual, veraç i objectiva i sent curosos amb totes les informacions i especialment amb aquelles que afectin grups vulnerables i que puguin contribuir a la seva estigmatització; així com tractant sense discriminació ni privilegis els diferents mitjans de comunicació i respectant la llibertat d’expressió.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...