" class="part-icon-bars">

Composició del Consell d'Educació de Catalunya

Consulta pública prèvia a l'avantprojecte de llei de Composició del Consell d'Educació de Catalunya (CEC)

Fase 2 de 2
Retorn 13/04/2021 - 13/05/2021
Fases del procés

Educadores Socials a tots els centres escolars

08/04/2021 23:58  
Cal incorpora a les EDUCADORES SOCIALS a tots els centres educatius perquè l’escola pugui ser un lloc on acompanyar a cada alumne en les seves transicions particulars i es puguin fer càrrec de la seva vida sent capaços de fer front a la vida adulta dins del propi sistema amb una mirada social. Posar el focus en l’alumnat i en la necessitat d’incorporar el perfil professional de les educadores socials és imperatiu. És, fins i tot, una qüestió d’estalvi de recursos en programes o serveis externs.

Llistat d'adhesions

Avatar: Participant eliminada
i 204 persones més (veure més) (veure menys)
Número d'adhesions207

Referència: II-PROP-2021-04-81903
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ConsultaCEC/f/3087/proposals/81903/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ConsultaCEC/f/3087/proposals/81903/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Imatges relacionades

Comentaris més votats

1 a favor (12.5%)

member-avatar RAFAEL

A favor  La figura de les educadores i educadors socials als centres escolars fa molt de temps que s'hauria d'haver contemplat i incorporat. Són moltes les qüestions i aspectes —més enllà de l'àmbit formal— que poden abordar i treballar en un context escolar, com per exemple ya: millorar la convivència a les escoles i instituts, detectar situacions de risc o afavorir l'adaptació de l'alumnat entre moltes altres.

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Detalls del comentari

Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Si volem una societat justa i democràtica i un estat social de dret, on es respectin i promocionin, els drets d'infants i adolescents, hem de dotar els recursos existents d'atenció a aquests i les seves famílies, amb agents clau per a garantir el desenvolupament integral d'aquests.
L'educació social ha d'estar present a les escoles d'arreu del país, per a fer real la intervenció socioeducativa als centres escolars i garantir la no-discriminació, amb igualtat d'oportunitats i accés a itineraris educatius, personals i professionals, amb les mateixes garanties i condicions per a tothom. El treball en xarxa i la transversalitat necessaris per a la consecució d'aquests objectius, necessiten que educadors i educadores socials formin part de les escoles, essent, a més, agents claus en la coordinació del treball interdepartamental: Educació, Salut i Serveis Socials han d'assolir un nivell major de coordinació, on la incorporació de l'educació social és clau per a aconseguir aquesta fita.

Carregant els comentaris ...