PROCÉS PARTICIPATIU DE L’ESTRATÈGIA PIRINENCA D’EDUCACIÓ AMBIENTAL PER A LA SOSTENIBILITAT
#EPEAS Sessions participatives i enquesta oberta a tota la ciutadania sobre l'estratègia pirinenca d'educació ambiental
Acerca de este proceso
Este proceso pertenece a Proceso
Es realitza un procés participatiu per a compartir el treball realitzat en el marc del projecte transfronterer POCTEFA ADNPYR, integrat per 3 països (Andorra, Espanya i França) i 6 regions (Andorra, Aragó, Catalunya, Navarra, Novella Aquitaine i Occitanie), sobre l’Estratègia Pirinenca d’Educació Ambiental per la Sostenibilitat i Valorització del Patrimoni (EPEAS/EPEEDD).
L’Estratègia Pirinenca d’Educació Ambiental per la Sostenibilitat i Valorització del Patrimoni s’està redactant en el marc del projecte transfronterer POCTEFA ADNPYR. En aquest projecte hi participen, com a socis: la LPO de França, la Generalitat de Catalunya, la Fundació Catalunya La Pedrera, l’Institut d’Estudis Andorrans CENMA, SEO Birdlife Aragó i NIK-GAN (Gestió Ambiental de Navarra), associat al Govern de Navarra.
En la redacció de l’Estratègia hi participen els membres de la Xarxa Educació Pirineus Vius que són més d’una seixantena d’entitats d’educació ambiental d’Andorra, Aragó, Catalunya, Navarra, Novella Aquitaine i Occitanie.
L’Estratègia es concep com un marc general de treball per posar en valor l’Educació Ambiental per la Sostenibilitat com un instrument educatiu i com a eina de gestió al servei dels objectius de sostenibilitat territorial del Pirineu, de manera que serveixi per crear una visió comuna i possibiliti el desenvolupament d’accions de col·laboració interregional. S’estructura, a més a més, en correlació amb el Pla Estratègic Pirinenc 2018-2024 de la Comunitat de Treball dels Pirineus (CTP) per facilitar la seva integració, relació i cohesió.
Ara és el moment d’obrir un procés de participació per validar les línies estratègiques descrites al document i la viabilitat d’adoptar-les com a estratègies pròpies territorialment, i recollir possibles accions per seguir les línies estratègiques i assolir els objectius de l’estratègia a nivell territorial.
Objectius del procés:
· Presentar el document “Estratègia Pirinenca d’educació ambiental per la sostenibilitat”.
· Debatre sobre les línies estratègiques descrites al document i la viabilitat d’adoptar-les com a estratègies pròpies territorialment.
· Identificar el compromís que es pot assumir a nivell català sobre les orientacions proposades.
· Recollir possibles accions per seguir les línies estratègiques i assolir els objectius de l’estratègia a nivell territorial.
Compartir: