" class="part-icon-bars">

Participa al Pla director urbanístic de l'activitat econòmica de la Conca d'Òdena

#ConcaParticipa Procés participatiu del Pla director urbanístic de l'activitat econòmica de la Conca d'Òdena

Fase 4 de 4
Fase de retorn 02/03/2021 - 15/12/2021
Fases del procés

La proposta ha de ser diferenciadora

08/07/2020 23:39  
Per ser competitiu has d’oferir una proposta diferent, ja sigui en serveis, producte o zones industrials. Terrenys de dimensions “petites” n’hi ha per tot Catalunya, però terrenys industrials de gran format on una gran empresa es pugui instal·lar i estigui aprop de BCN no n’hi ha cap. Poder oferir un terreny d’aquestes característiques és ser competititu. La gran empresa te necessitat de serveis, d’industria i treballadors. Volem treball i infraestructures? Doncs aquest és el camí.

Llistat d'adhesions

Número d'adhesions1

Referència: II-PROP-2020-07-79087
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/PDUAECOConcaOdena/f/2856/proposals/79087/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/PDUAECOConcaOdena/f/2856/proposals/79087/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

2 en contra (50.0%)

member-avatar Joan Ordi

En contra  És molt discutible que la instal·lació d'una gran empresa de logística es traduís en un factor dinamitzador de l'economia de la Conca d'Òdena. Aquest perfil de negoci de gran extensió es desenvolupa cada cop més en la línia d'una robotització intensiva de l'empresa i la mà d'obra que necessita és minsa i molt desproporcionada respecte de l'àrea de sòl que ha de fer malbé. D'altra banda, els beneficis econòmics de l'explotació del negoci no acostumen a revertir en l'economia local, ja que es tracta de grans empreses que tenen la seu social en un altre indret. A sobre, els ajuntaments de la zona i la mateixa Generalitat "obsequien" aquestes empreses amb exempcions de tributs que, en canvi, sí que han de pagar totes les empreses i negocis locals (greuge comparatiu). I fins i tot se'l atorguen subvencions de centenars de milers d'euros que no retornen mai al país. Finalment, l'impacte mediambiental, ecològic i paisatgístic ofèn la sensibilitat actual i constitueix un abús de poder.

En la categoria MODEL ECONÒMIC I SOCIAL, he afegir una PROPOSTA DIFERENCIADORA:
LA CONCA, L'ANOIA, REFERENT DE PRODUCTIVITAT INDUSTRIAL, que amb la formació adequada,
pot estar al nostre abast, . i arribar a un gran nombre de sectors i empreses.

FORMACIÓ ACADÈMICA (universitària, professional dual) i també FORMACIÓ CONTINUADA dins de l’empresa, la teòrica i la POSADA EN PRÀCTICA en un àmbit, LA PRODUCTIVITAT, que és un dels punt febles de la industria catalana (llevat dels sectors, com el del automòbil)

Us imagineu que fos de ús i pràctica habitual, en tots els nivells (directius, tècnics, comandaments, treballadors) metodologies com LEAN MANUFACTORING, QRM, VSM, 5S, SMED, KAIZEN, TREBALL EN EQUIP, CERCLES DE QUALITAT, etc. etc. i poder oferir als inversors com un FET DIFERENCIAL.

En contra  

És molt discutible que la instal·lació d'una gran empresa de logística es traduís en un factor dinamitzador de l'economia de la Conca d'Òdena. Aquest perfil de negoci de gran extensió es desenvolupa cada cop més en la línia d'una robotització intensiva de l'empresa i la mà d'obra que necessita és minsa i molt desproporcionada respecte de l'àrea de sòl que ha de fer malbé. D'altra banda, els beneficis econòmics de l'explotació del negoci no acostumen a revertir en l'economia local, ja que es tracta de grans empreses que tenen la seu social en un altre indret. A sobre, els ajuntaments de la zona i la mateixa Generalitat "obsequien" aquestes empreses amb exempcions de tributs que, en canvi, sí que han de pagar totes les empreses i negocis locals (greuge comparatiu). I fins i tot se'l atorguen subvencions de centenars de milers d'euros que no retornen mai al país. Finalment, l'impacte mediambiental, ecològic i paisatgístic ofèn la sensibilitat actual i constitueix un abús de poder.

En contra  

Ja fa uns quants anys que som espectadors de veritables barbaritats on s'hi han abocat diners com si ens sobressin, sobretot en aeroports que potser a data d'avui encara no han vist cap avió, o linies d'AVE on hi van quatre gats. Diuen que els governs tenen mils d'assessors, però moltes vegades em pregunto com pot ser que amb tants estudis es segueixin fent aquestes barbaritats. Ara sembla que ens toca el rebre a nosaltres, no serà un aeroport sino una cosa semblant, pavimentar hectàrees i hectàrees sense cap proposta en ferm d'aquestes suposades multinacionals que cada dia més sembla que es van replegant cap als seus quarters generals, ja siguin a Alemània, EEUU, Japó, etc., perquè de crisi n'hi ha a tot arreu i tothom va escombrant cap a casa. Potser que mirem bé que sabem fer nosaltres i potenciem aquestes fortaleses, perquè si hem d'esperar que els altres ens treguin les castanyes del foc malament anem.

Joan, aquest potser és el teu camí, però no és l'únic camí.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...